Problem ladda tillbaks bios

Permalänk
Medlem

Problem ladda tillbaks bios

Jag uppdaterade min bios från 6800GT till 6800Ultra och det gick ju efter ett tag.
nvflash -5 -6 -f [minfil] fungerade defenitivt inte, inga varianter på det hela heller med eller utan växlar.
Jag fick bara infon att ID mm inte stämde det som växlarna -5 och -6 ska ta bort.
Tillslut så öppnade jag ultra bioset i Nibitor och på fliken Adv info ändrade jag Sub Vendor ID, Subsystem ID och Board ID till det som mitt gammla bios hade och då kunde jag lägga in ultra bioset.
Med det nya bioset kan jag få högre Core och Mem clock men prestandan på kortet har gått ner
Jag försökte då lägga tillbaks mitt gammla bios och nu är jag tillbaks till att få ID mm problemet och nu är ju infon på Adv info den samma så jag begriper inte hur jag ska få tillbaks min gammla bios.
Förslag någon?

Jag kollade igenom min bios mot den uppdaterade i Nibitor och det var små skillnader, framförallt i minnes timings. Eftersom mitt orginal bios fungerade bättre så tänkte jag att jag ändrar väll timingsen till hur det ser ut i min bios, men då blir integriteten på bioset gul, så den vågar jag inte ladda in.

Edit
Lyckades med hjälp av Winfox att lägga tillbaks min gammla bios så nu presterar det som det ska igen

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]