Permalänk
Medlem

Heatpipefråga

Jag har till ett par projekt behov av en heatpipelösning som är "likadan i bägge ändar", dvs båda ändarna ska bestå av en platta i koppar eller aluminium med heatpipes mellan plattorna. Ena plattan ska givetvis monteras mot det som ska kylas, andra ska kylas.

Problemet är att alla heatpipelösningar jag har sett består av en platta med heatpipes till/genom någon form av lamellstruktur för luftkylning. Det jag behöver göra är att flytta värmen en kort bit (10-15 cm) till en annan plats där den ska kylas bort på annat sätt än luft. Höjden på den "varma" plattan får ej överstiga 1,5 cm, och heatpipesen måste utgå från plattans sidor.

Någon som till äventyrs har sett det jag söker?

Permalänk

Nej men om du kan få tag på lösa heatpipes eller kanske göra egna så kan du väl sedan löda fast dem på Alu eller kopparplattor som du köper av någon fräsfirma el.dyl.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?