Agp 2x, Stämmer det ?

Permalänk
Medlem

Agp 2x, Stämmer det ?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/agp.jpg

står 8x överallt förutom under OS på agp Maxhastighet. Är den satt på 8x eller går den i fjuttiga 2x ?
hittar inget progaram som kan kolla heller, provade byta till nyaste via agp drivrutiner men det gav int ett jotta.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Den kanske kör 2x i windows och ökas till 8x när du lirar.

Permalänk
Medlem

Humm, kolla med något annat program, Everest eller så. Tror den står i 2.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte glömt några moderkortsdrivrutiner då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Den kanske kör 2x i windows och ökas till 8x när du lirar.

Tycker det låter konstigt ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Humm, kolla med något annat program, Everest eller så. Tror den står i 2.

Hittade bara där som i alla program jag provat, vad grafikkortet stödjer "8x agp" men inget om vad windows kör den i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Du har inte glömt några moderkortsdrivrutiner då?

Tänkte jag oxå, men jag brukar vara noga med drivisar, men jag provade att installera agp drivrutinerna igen samt nvidia drivrutiner, men nix pix :/

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Det går nog i 8x. Det står samma sak för mig..

Permalänk
Medlem

står samma för mig,och ja det går i 8x.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Där är stor skillnad på AGP-Version 3 och AGP-Hastighet 8

Ja era kort går i 8x

Permalänk
Hedersmedlem

Under AGP-version 3 står det hastighet 2x dock...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ja du kan ju prova att få högre hastighet än 2* när du kör mjukvara i OS