Permalänk
Medlem

Får inte upload att fungera

Jag har sökt här på sweclockers efter upload script och hittat en del, jag har testat de flesta men får inga att fungera.
De flesta jag har testat är i PHP.

Skulle någon kunna hjälpa mig med att fixa fram ett lätt script. Och en beskrivning om hur jag får det att fungera. Det kvittar om det är html eller php.
Det ska gå att ladda upp vilka filer som helst, och de ska kunna vara hur stora som helst också. När man laddat upp filen ska man komma till en sida där det finns en länk till filen, där den finns uppladdad på servern.
Jag har utrymme på b-one om någon undrar över det.

www.anderslovsmk.se

Mvh Simon

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk

Du behöver troligen ändra lite i din php.ini fil innan du testar "upload funktionen". Ligger dina script på ett webhotell får du be dem ändra i filen för du har inte access till den.

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Om inte "vanliga" upload-funktionerna funkar så kan du ju testa ftp-upload-funktionerna istället. Funkar fint för mig.

$connection = ftp_connect("efftepe.servern.com"); ftp_login($connection, "anvaendarnamn", "loesenord"); $pfil = "/ftpmappen/".$_FILES['filen']['name']; ftp_put($connection, $pfil, $_FILES['filen']['tmp_name'], FTP_ASCII); // ändra FTP_ASCII till FTP_BIN (tror jag) om du vill ha binära filer istället för ascii. ftp_close($connection);

Det där borde funka förutsatt att du har en form med en input=file vid namn "filen" som skickar till ovanstående script.

Jag reserverar mig för felskrivningar, har inte testat scriptet.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

Nu ska jag försöka lära mig lite här.

Jag är på jakt efter en så enkel uppladdare som möjligt, och filerna ska kunna vara hur stora som helst. Då skulle en ftp-upload fungera bra?

Jag kan nästan ingenting om php, men har tänkt att försöka lära mig lite.

Om jag förstår rätt, så finns denna kod i en fil. I en annan fil finns en form som skickar till scriptet i den första filen..?
Eller ska formen och scriptet finnas i samma fil?

Kan någon ge ett exempel på denna fil som skickar? Jag kopplar nämligen inte..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
Om inte "vanliga" upload-funktionerna funkar så kan du ju testa ftp-upload-funktionerna istället. Funkar fint för mig.

$connection = ftp_connect("efftepe.servern.com"); ftp_login($connection, "anvaendarnamn", "loesenord"); $pfil = "/ftpmappen/".$_FILES['filen']['name']; ftp_put($connection, $pfil, $_FILES['filen']['tmp_name'], FTP_ASCII); // ändra FTP_ASCII till FTP_BIN (tror jag) om du vill ha binära filer istället för ascii. ftp_close($connection);

Det där borde funka förutsatt att du har en form med en input=file vid namn "filen" som skickar till ovanstående script.

Jag reserverar mig för felskrivningar, har inte testat scriptet.

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk
Medlem

Alltså, den där ftp-uploadern fungerar ju inte särskilt bra eftersom den kräver att filen laddats upp till servern, sedan använder den ftp för att skicka filen vidare (till samma server?). Den gör liksom ingen nytta, det går lika bra att använda move.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roofa
Alltså, den där ftp-uploadern fungerar ju inte särskilt bra eftersom den kräver att filen laddats upp till servern, sedan använder den ftp för att skicka filen vidare (till samma server?). Den gör liksom ingen nytta, det går lika bra att använda move.

Hah, det har du jävligt rätt i

google har inte alltid rätt tydligen

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.