Temp-kontroll för grafikkort

Permalänk

Temp-kontroll för grafikkort

Tjing

Har precis sökt på "temperatur kontroll program" och fått upp en hel del poster som inte hjälper mig. I alla fall inte vad jag kan se. Testade precis speedfan och det var inte vad jag letar efter.

Det jag söker är ett program som kan registrera och spara temp-angivelser i t ex en graf, så att man kan testa klock och sedan gå in och se om det blir för varmt eller inte. Någon som känner till ett sådant program.

Sitter för övrigt med ett LeadTek A6600GT och visst det finns en temp-kännare, men den visar ju inte det jag vill. Efter vad jag har hört, så kyls ett grafikkort ner av bara farten efter man slutat spela, vilket alltså innebär att jag inte kan se max-temp på kortet. Sant?

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |