Vattenkylning för nya Prescot dualcore s775

Permalänk
Hjälpsam

Vattenkylning för nya Prescot dualcore s775

Fräst från ett 250kg block koppar, designat för 95liter/minut flöde.
Har dock inte hittad någon rekkomenderad pump till den.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hjälpsam

(igentligen till för kylning av strömregulatorerna till industriel laser)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Re: Vattenkylning för nya Prescot dualcore s775

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
http://www.datamine.tk/files/cvidler/2005-04-10_083422_giantw...

Fräst från ett 250kg block koppar, designat för 95liter/minut flöde.
Har dock inte hittad någon rekkomenderad pump till den.

Haha tar 2 såna tack.

Permalänk
Medlem

Nja det där blocket kommer inte kyla Prescott Dualcore s775 ordentligt.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

Hahaha, jävlar anamma det kallar jag ett rejält block.

Permalänk
Medlem

De första ja tänkte var "vilken liten Dr. Pepper."

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Gäst

kyla min hjärna med den när jag tänker 7st 7700b - cu salman räcker inte riktigt till till min överclockade hjärna!

Permalänk

Har inte folk tröttnat på prescottvärmeskämt ännu?
(Är ingen prescottperson själv, men det börjar bli rätt tjatigt nu.... även om den här topicen iofs var rätt kul)

Permalänk
Medlem

moahahaha...jag vill inte veta hur den boxade luftkylningen kommer se ut ^^

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Gäst

haha prescott skämtet kommer aldrig dö ju haha! jag andvänder själv min prescott som spis, stekpannan funkar som heatspreader, ägeen smakar väldigt gott efter en prescott stekning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerfors_power
Har inte folk tröttnat på prescottvärmeskämt ännu?
(Är ingen prescottperson själv, men det börjar bli rätt tjatigt nu.... även om den här topicen iofs var rätt kul)

Hum..........NEEEEEEEEEE!!
Dom borde fixa en speciell sockel med stekpanna tycker jag

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

jag förstår inte allt knackande på intel och amd ja menar alla gillar sitt märke osv ja menar dom båda har bra och dåliga egensskaper och av min egen erfarenhet så är inte amd så kalla heller jag ahr en 3000+ med orginal kylare allt är perfekt men den dör när man spelar min prescott däremot funkkar finfint med orginal kylare! men jag tycker om min amd ändå=)

Visa signatur

guns dont kill people i kill people

Permalänk
Medlem

Jag måste faktiskt inflika att min prescott låg på 48 grader load med helt orginalkylning, jag har iochförsig hört vissa skräcktemps med prescott processorn, nu ligger jag fortfarande på 48 fulload men 3,2@4,0 ska upp mer bara jag fått mina timings rätt, enda nackdelen med prescott hittils tycker jag är att multipliern är låst!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Jag ligger på 40 idle/60 load med 92mm fläkt på heatpipekylning, med duct direkt utifrån. Jag tycker inte precis det är svalt.

Att intel är varmare än amd kanske har att göra med frekvens? Amd kör ju mycket lägre frekvenser än intel.

Hursomhelst lär det bli AMD i nästa burk. Vilken idiot kom på att man skulle sätta bastun själv i en barebone som lanseras som tyst? Rätt kasst utgångsläge.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem

Att Prescott blir varmare beror på intels dåliga design av prescott. Northwood var å andra sidan kända för att vara riktigt kalla.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hjälpsam

Vi som kör med 800fsb Xeons vet hur kul det är att kyla 2st Prescot kärnor i ett chassi. Och då har jag lyckats ha båda på 50c maxtemp vid load.

Intel och dualcore... ser gärna dualcore byggt på P-M, inte på Prescot...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

heeh jag har northwood som lekdator=)

Visa signatur

guns dont kill people i kill people