Någon som spelar eve online?? skriva vad ni tycker om det!

Permalänk

Någon som spelar eve online?? skriva vad ni tycker om det!

Skriv vad ni tycker är kul å mindre kul vad kan man göra osv är det värt att betala varje månad för att spela detta??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Spelade det på free trial och nej det är inte värt pengarna. Kul en stund men inte i längden ^^

Permalänk

jag spelade förut innan patchen där dom nerfade fregatter och mwd's något så enormt så de e inte sant men de va skojj tills dess hur som helst så tyckte jag de roligaste var att flyga runt i phoenix alliance och skjuta ner deras små haulers och sen se ett par bs komma in å sen e de bara å fly fort som satan ...men tyvär så kom ju patchen som nerfade missiler och mwd's så de går inte längre =(

PS. jag var med i curse alliance

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groggy_Toaster
jag spelade förut innan patchen där dom nerfade fregatter och mwd's något så enormt så de e inte sant men de va skojj tills dess hur som helst så tyckte jag de roligaste var att flyga runt i phoenix alliance och skjuta ner deras små haulers och sen se ett par bs komma in å sen e de bara å fly fort som satan ...men tyvär så kom ju patchen som nerfade missiler och mwd's så de går inte längre =(

PS. jag var med i curse alliance

Jag har alldrig spelat det men vad hände med patchen??? nerfade??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groggy_Toaster
jag spelade förut innan patchen där dom nerfade fregatter och mwd's något så enormt så de e inte sant men de va skojj tills dess hur som helst så tyckte jag de roligaste var att flyga runt i phoenix alliance och skjuta ner deras små haulers och sen se ett par bs komma in å sen e de bara å fly fort som satan ...men tyvär så kom ju patchen som nerfade missiler och mwd's så de går inte längre =(

PS. jag var med i curse alliance

Du kan även skriva på svenska så alla andra, inklusive jag, förstår vad du över huvud taget snackar om.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat EvE sedan releasen, ok ja det är värt pengarna.

Det kan dock verka svårt i början, många får "jaha och vad händer nu då?" känslan. Eve är i grund och botten ett rent PvP spel även om många vägrar lämna den trygga tillvaron i Empire. Enkelt förklarat så fungerar eve precis det hade gjort i verkligheten. För att bygga skepp,stationer,utrustning, amo behöver du mineraler och isk (ISK är spelets valuta). Mineraler får du genom mining, ISk genom att sälja mineraler eller sjuta NPC´s.

Om du ska börja spela så tänk efter vad du vill göra i spelet. Du ger din karaktär poäng i olika områden som sedan styr hur snabbt han/hon kan lära sig förmågor i tillex gunnery.

NÄr du har börjat spela så tycker jag att du ska göra följande:

1 skaffa ISK genom mining eller agent missions så att du kan köpa en bättre frigate.

2 Gå med i ett företag som gör det du vill göra i spelet. Många företag ger sina "anställda" cruisers när dom går med.

3 Sitt inte i empire förlänge det är i 0.0 (laglöst land) som det roliga händer (PvP).

4 När du ser mig i local ska du säga "ALL MAKT ÅT BuRnEr DEN ALLSMÄKTIGE"

OBS stavfel och dålig gramatik har förkommit eftersom det är strömmavbrott med jämna mellanrun (orkan just nu)

OBS 2, Spelet är också fullt av personer som gnäller över nya patchar,buggar, pirater mm

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please