Ordning och reda på kablarna i lådan, men hur ser det ut bakom/under erat skrivbord?

Permalänk
Medlem

Ordning och reda på kablarna i lådan, men hur ser det ut bakom/under erat skrivbord?

Har länge varit trött på dessa oändliga kabelhärvorna som ligger bakom datorn utspridda på golvet.
Har sett i galleriet att en del har samma kabelhärvor som jag.
Så när jag hittade 1.5m kabelstege på jobbet skred jag till verket.
Har nu skruvat fast den under skrivbordet med vinkeljärn och fått alla kablar och 3st 6-vägs eluttag att ligga snyggt och prydligt.

Är riktigt belåten, det tog 2 timmar men nu har jag inte en enda kabel som ligger och skräpar.
Känns nästan som datorn vore trådlös.

Permalänk
Medlem

ok

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Får vi inte se en bild ? Vore bra så man fick se resultatet

Permalänk
Medlem

Bilder !

Behöver tips på hur man kan snygga till det under skrivbordet.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Fixade iordning lite med mitt bord för en vecka sedan, har inte orkat skapa en tråd för detta. Kan ta lite bilder imorrn så ni får se hur jag lyckades iaf=)

Permalänk
Medlem

har haft det till min dator.. men efter lan så orkar man inte sätta tilbaka sladdarna och dom ligger på golvet igen

BILDER!

Permalänk
Medlem

låter som en bra ide, vi har 2 datorer på samma bord så det blir en hel del kablar här, man kanske borde göra ngt liknande själv

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem

Okey, fixat bild.
Eftersom skrivbordet står emot en vägg är det svårt att få en helhetsbild.
Kabelstegen är 1.5m lång och 10cm bred.

Den sitter alltså under skrivbordsskivan.
Det ni ser över stegen är en "tvärbalk" och inte bordsskivan.
Den är placerad så den inte syns framifrån annat än om man ligger under.

Permalänk
Medlem

Jag har tejpat upp alla mina kablar under skrivbordet

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2 st sånna här http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Permalänk
Medlem

Är inte datorn på bilden i kopplad ???
Btw bra ide...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

haha, detta var en bra idé med fotpallar och kabelhållare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
Är inte datorn på bilden i kopplad ???
Btw bra ide...

Nej, den datorn är inte i kopplad. Saknas lite grejer som moderkort, minne, hd och processor. Sen kan jag koppla in den Datorn som använder är utanför bild på högersida.

Permalänk
Medlem

En annan idé är att bygga in så mycket som möjligt i datorn. Mitt första chassibygge inkluderar skarvsladd för skärm och liknande (tråd kommer om några dagar). Det har jag haft på min nuvarande låda, och det funkar bra. Eventuellt (om signalen tillåter) ska jag även bygga in mottagaren till mus och tangentbord.

Använder också en sån där kabelhållare från IKEA, men är måttligt nöjd. Kanske skulle funka bättre om man inte hade tio skarvsladdar med tre uttag i varje.....kanske skulle skaffa ett stort istället

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk

Gamla modellen av datorbordet Jerker från IKEA har en underbart bra kabellåda, vilket de nya inte har. Mycket rymlig. Har ett par nätadaptrar ligger där i också

Det här var visst ingen populär tråd. Redan på tredje sidan

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros