SJUKT prisvärt chassi ?? Antec Perform. Plus 1080 truepower 430W för >1200 kr

Permalänk
Medlem

Bull - du kör med fläktarna som kom med alltså? Trevligt om de är rätt tysta ju.

Seagate gillar jag oxå. Funtar på om det hjälper ngt med såna där gummin det finns till hd:arna på sonatan?

/ S.

Permalänk

Skit i att modda ditt en 120 fläkt. Vem fan behöver mer kylning i det chassi? två 80 front, två bak o en på sidan. Kylningen är nästan överdriven redan. Chassit är faktiskt lätt att modda i och med att det är så jävla basik. Du kan göra typ precis vad du vill med det. Än en gång...KÖP DET!

//Frallster

Visa signatur

Frallan
Intel C2D E6850, 4GB OCZ DDR2, BFG 8800ULTRA OC2, 1.5TB WD HDD.

Permalänk
Medlem

Kör med två 80mm i fram och två 80mm i bak. Kör dem på 5v, det räcker för kylningen och är tyst. Med en dremel eller liknande skulle det inte vara några problem att fixa dit en 120mm i bak om man inte tycker att det är tillräckligt bra från början.

I sidan har jag tagit bort fläkten och gjort en tunnel till grafikkortsflänsen (Zalman ZM80C) där det sitter en 92mm@5v. Grafikkortet sitter precis innanför hålet i sidan så det blev en jättekort tunnel på ca 3cm. Blev mycket bra.

Hårddiskracken är inte dämpade och diskarna kan låta en del där, därför har jag tagit bort dem och hängt upp diskarna i gummiband. Där försvann allt knaster.

Nätagget tycker jag låter ganska mycket, men är stabilt och Antec är kända för bra kvalitet på nätaggen.

Sammanfattning: Mycket bra chassi med goda moddningsmöjligheter. Snyggt! Med minus för ljudnivån på nätagget.

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Medlem

Låter bra det där tallen - du har inte lust och slänga upp ett par foton på burken?

Permalänk
Medlem

Batteriet till kameran är slut.

Gå in på sweclockers galleri och skriv 1080 i sökrutan så får du upp många bra bilder.

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Medlem

Ah bra tips, tänkte inte på det.

Skaffar du fram nya batts så posta gärna. Lite sugen se hur den där tunneln blev.

/ S.

Permalänk
Glömsk

Har en sådan låda. Det man kan klaga på är väl att man endast kommer åt dammfiltret underifrån. För mig som har chassit på bordet är det inget större problem dock, bara att skjuta den nära bordskanten. Ett annat irritationsmoment är att man måste plocka ur grafikkortet för att installera hårddiskar, såvida man inte har ett väldigt litet grafikkort.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Har också det och är nöjd. Dock har jag inte byggt så många olika datorer på några år så har inget att jämföra med. Köpte det mest för priset. Jag menar man får ju ett grymt nätagg som kostar som du säger 900!!!! + 3 fläktar. Bara det gör ju saken mycket enkel :).

Dock så kommer jag ihåg på min gamla burk att man kunde ta ut bordet där man monterade moderkortet på, det kan man inte med det här, det är fastnitat.

Permalänk
Medlem

en sak moste jag bara säga... så fort du får chassit i dina händer så tar du första bästa dremel, sätter på kapskivan och sågar bort de utstansade fläktgalrena i sidan och om man lättar lite på dörren fram så finns också där 2 st utstansade fläktgaller som man kan kapa för att kanske få lite bättre luftflöde. den i sidan måste fan bort för den är ju så in i helvete ful. bara ett litet tips...

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Låter mest som det är mindre problem eller grejer man kan fixa med dremel (eller ngt annat hårt och vasst för mig som inte har en dremel). Hoppas bara den inte hinner utgå ur sortimentet alltför snart, så jag hinner skrapa ihop alla pengar till ny burken. Blir lite worried när de kapar priset, verkar som den kommer ersättas/tas ur prod.

/ S.

Permalänk

Chassit är typ 2 år gammalt och priset har sänkts sedan dess. Kostade över 2000 när det kom. Spara du pengar. Det e antecs storsäljare, den kommer inte gå ur lager på lääääänge.

//Frallster

Visa signatur

Frallan
Intel C2D E6850, 4GB OCZ DDR2, BFG 8800ULTRA OC2, 1.5TB WD HDD.

Permalänk

Tror swecklockers har recenserat 1080 lådan också, eller spå var det 64 bits? söök på google o svenska resultat så får du fram en recension. och många bilder.

Appropå hårddiskracken, kan man sätta något emmellan skrvarna och hårddisken för att få bort några små skallringsljud?

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre köpt en lanboy, kostar lika mycket inkl. nätagg (dock ett sämre men det är iaf Antec).

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk

Jo, men lanboy är mycket mindre, beror på hur mycket utrymme man vill ha.
tempen sjönk med cirka 10 grader med mitt gamla chassi och detta, då har ja gbara aktiverat två av fläktarna som följde med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulldog76
Jo, men lanboy är mycket mindre, beror på hur mycket utrymme man vill ha.
tempen sjönk med cirka 10 grader med mitt gamla chassi och detta, då har ja gbara aktiverat två av fläktarna som följde med.

Jo det är sant. Som server eller som en dator man ständigt har hemma är 1080 utmärkt, däremot är den inge rolig att släpa med på lan.

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
3 fläktar wow

Apropå färgen, är den här bilden mer rättvisande lr?

http://www.teccentral.de/reviews/case/antec_1080amg/Bild020.j...

Låter inte som det är ett chassi tänkt för den som vill ha en ubertyst burk, men med lite "moddning" kanske den kan bli hyffast tyst ändå? Chassifläktarna är iaf upphängda läste jag i en recension. Finns det passande dämp att köpa till hd:arna?

/ S.

Apbra chassi att modda

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

va inte det där ett chieftech chassi .. eller är dom bara otroligt lika?