Permalänk
Medlem

Crucial BallistiX på 2.5V?

Tjenare!
Vad jag förstått blir minnena kallare ju lägre Volt man kör dom i och dom ligger ju orginal på 2.8V men enligt Anandtech så kör dom deras minnen på 2.5V i 400MHz och 2.8V i 500MHz osv, är det inte bättre att köra 2.5V i 400MHz då?

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Klart att de genererar mindre värme. Bara att du sänker spänningen. Sålänge det är stabilt så är det bara bra om du kör med låg spänning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några mer som kan bekräfta att det är så? Jag vill bara vara säker så jag inte bränner något :/

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Vad skulle du kunna bränna på att sänka spänningen? Det värsta som kan hända är att det blir ostabilt och då är det bara att höja lite igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jupp, helt rätt. Det är bara att testa

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Kör på bara! Det värsta som kan hända är att de blir instabila. Mina Ballistix klarar dock inte 200MHz på lägre än 2,7 eller 2,8V så för mig gick det mindre bra.

Permalänk
Medlem

Bara att sänka och sen testa med memtest eller liknande program så att dom är stabila.

Visa signatur

Asus P5ND2-SLI DELUXE, Pentium 4 3,46Ghz EE ES, 2 x 512 DDR2, Nvidia 6600 256mb, 2x80Gb Seagate raid 0. LG L2010P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael
Kör på bara! Det värsta som kan hända är att de blir instabila. Mina Ballistix klarar dock inte 200MHz på lägre än 2,7 eller 2,8V så för mig gick det mindre bra.

Med vilka timings testar du då? de i din sign? Testa att köra Sisoft sandra och bränn in dina minnen

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Med vilka timings testar du då? de i din sign? Testa att köra Sisoft sandra och bränn in dina minnen

Har testat både med 11-2-2-2 och 2,5-3-3-11 och det går inte få dem stabila i 215MHz, vad jag kunnat se hittills... Inbränning fungerar knappast. Några MHz kanske, men några 230-250MHz som många verkar kunna nå lär aldrig bli aktuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael
Har testat både med 11-2-2-2 och 2,5-3-3-11 och det går inte få dem stabila i 215MHz, vad jag kunnat se hittills... Inbränning fungerar knappast. Några MHz kanske, men några 230-250MHz som många verkar kunna nå lär aldrig bli aktuellt.

Har du testat med inbränning då? Mina BH-5 minnen var totalt kassa innan jag brände dem.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Har du testat med inbränning då? Mina BH-5 minnen var totalt kassa innan jag brände dem.

Nja, har inte brännt in mycket mer än 20h Prime95 i sträck. Totalt har de ju dock rullat rätt mycket på full belastning... Får väl testa när jag orkar. De klarar dock inte det minsta lilla mer nu än när jag fick dem.

Permalänk
Medlem

asså, bara mesigt att sänka minnesspänningen, jag menar..hur många 0.1 grader kallare tror ni allvarligt dom blir?

hellre stabilt än kallt!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal