Ett bra bil spel? :)

Permalänk
Medlem

Ett bra bil spel? :)

Hej!
Ett bra bil spel?

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk

nfs:undergound
är riktigt kuldom 1:a 50 banorna iaf höhö

Permalänk
Medlem

Det har jag redan

Visa signatur

/M

Permalänk
Avstängd

need4speed

Visa signatur

oOo

Permalänk
Medlem

När du har kommit över alla bruna, håriga, sjuka sköterskor så kan jag varmt rekommendera Rally Trophy...dvs om du inte har ngt emot ett spel som har några år på nacken.

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Ett bra bil spel? :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mystah
Hej!
Ett bra bil spel?

/Marco

Snälla ungdomar när ska ni lära er. Engelskan har man inte sammansatta ord men i svenskan har vi det. Bilspel. Ett ord. Ok, fick vi det ur världen.

"Colin McRae Rally 4". Så grymt roligt. Annars är det bara "Gran Tourismo" som gäller till PS2:an...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ett bra bil spel? :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Snälla ungdomar när ska ni lära er. Engelskan har man inte sammansatta ord men i svenskan har vi det. Bilspel. Ett ord. Ok, fick vi det ur världen.

Skönt att någon sa det så man själv slapp

Ignition är kul.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Grand Prix Legends om du vill ha en rejäl simulator

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Får väl se vad Colin McRae Rally 4 går för

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Bra bilspel:
Live for speed.
Need for speed Porsche.
Street Legal Racing: Redline
Colin mcRae2.

Permalänk

need for speed porsche är nog det bästa, colin mcrae om man gillar rally.

Visa signatur

Macbook

Permalänk

Vilken plattform vill du ha det till?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ett bra bil spel? :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Snälla ungdomar när ska ni lära er. Engelskan har man inte sammansatta ord men i svenskan har vi det. Bilspel. Ett ord. Ok, fick vi det ur världen.

"Colin McRae Rally 4". Så grymt roligt. Annars är det bara "Gran Tourismo" som gäller till PS2:an...

Tycker det är mest löjligt att påpeka sånt speciellt som t.ex. "ett ord." inte är en korrekt sammansatt mening, samt att diverse saker skulle kunna blir bättre som att ha komma efter snälla ungdommar (dock inte direkt fel men ser bättre ut) samt ett "då" framför fick vi det ur världen och de flesta skulle nog säga att "I engelskan" istället för bara "Engelskan" eller tagit bort man ur den meningen. Bilspel är inte heller en korrekt mening, sitter man och kollar finns det säkert mer, sluta klaga på oss som inte e hundra på ihopskrivningar och särskrivningar.
Det är ganska uttjatat.

Edit: Ursäkta lite offtopic

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Street legal redline är det roligaste. Man får bortse från ett antal buggar, men sån frihet att bygga bilar hittar man ingen annanstans.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Re: Re: Ett bra bil spel? :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Tycker det är mest löjligt att påpeka sånt speciellt som t.ex. "ett ord." inte är en korrekt sammansatt mening, samt att diverse saker skulle kunna blir bättre som att ha komma efter snälla ungdommar (dock inte direkt fel men ser bättre ut) samt ett "då" framför fick vi det ur världen och de flesta skulle nog säga att "I engelskan" istället för bara "Engelskan" eller tagit bort man ur den meningen. Bilspel är inte heller en korrekt mening, sitter man och kollar finns det säkert mer, sluta klaga på oss som inte e hundra på ihopskrivningar och särskrivningar.
Det är ganska uttjatat.

Edit: Ursäkta lite offtopic

Eftersom jag i forum skriver talspråk och inte skriftspråk så blir det inte alltid fullständiga meningar. Jag skriver som om jag talar direkt till personen. Men när jag pratar så säger jag inte bil (paus) spel, utan jag säger bilspel. Ofullständiga meningar har jag absolut inga problem med men osammasatta ord däremot kan ge en direkt felaktig innebörd. Lång hårig sjuk sköterska, eller långhårig sjuksköterska?

Detta fall var ingelunda extremt men ändock irriterande. Fortsätter alla att särskriva utan att någon bryr sig så kommer snart missuppfattningarna att hagla. Skriv hur fan du vill bara budskapet kommer fram utan missuppfattningar. Särskrivningar borde förbjudas.

Ingen idé att du försöker att leka svenskalärare med mig.

EDIT: Ok, sorry offtopic men måste försvara mig. (^_^)

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

själv tycker jag att toca race driver 2 är bra fint. okej, det är ju inte någon riktig bil känsla men vad ska man med det till?
testa det om du vill ha lite härlig arcad känsla.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Daytona USA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Daytona USA

Fast då ska det vara arkadspelet, och mot flera personer.

Hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om Richard Burns Rally som kommer smiska colin 3-2005.

Permalänk

GTR FÖR I HELVETE

Permalänk
Medlem

Men GTR finns väl inte som full version?

Need for speed prosche är mitt tips, om du sedan kör XP så patchar du bara upp det med enhanched version.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Richard Burns Rally! Det släpptes nyss, bland annat i finland och england! : )

Permalänk
Medlem

Kolla in Juiced och kirra det när det kommer dvs. om tre dagar.
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/919654.asp?q=juiced

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Trackmania - mix mellan gamla micro machines & stunts, med helt modern grafik

GTR (dock endast demo än så länge) - realism så det räcker.....nascar

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triumphtiger
Fast då ska det vara arkadspelet, och mot flera personer.

Hur bra som helst!

Självklart menade jag arkadspelet :).

Permalänk
Medlem

RBR är till och med bättre än jag hade hoppats på.
Frågan är om Colin McRae kommer tillåta Codemasters att smutsa ner hans längre?

Permalänk
Medlem

Ja nu har man testat richard burns, och jag kan inte annat än att rekomendera det. Skitkul, som att sladda med bil irl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Ja nu har man testat richard burns, och jag kan inte annat än att rekomendera det. Skitkul, som att sladda med bil irl

Tufft. Det blir ett lika klart köp som Hl2 .... Nästan ialafall

Permalänk

Minns någon de första NFS-spelen? Där var ju varje ljud exakt återgivet som på de verkliga bilarna: Acceleration, tomgång, inbromsning osv. Dessutom var förarmiljön återgiven på ett, förden tiden, exceptionellt sätt. Man hade även skapat en stor faktabank om varje fabrikat, modell osv. Efter NFS 2 vet jag dock inte vad som hände, då alltifrån vektorbaserade förarmiljöer till bilar som beter sig som gud vet vad. Då lade man enorm möda på att verkligen återskapa bilarnas beteende så nära som det bara gick orginalet.

Men dagens NFS-serie? Den ger jag bannemig inte mycket för. Okej, Porsche 2000 är det mycket tid lagt på, och spelet är roligt. Dock har det några år på nacken och grafikmotorerna utvecklas ständigt. Jag skulle gärna se ett spel med olika modeller, ungefär som Hot Pursuit II, men med den känsla jag nämnde ovan.

Toca - visst. Men då pratar vi banracing, vilket jag personligen inte är så intresserad av. Nej, ut på allmänna vägar och kör så det ryker, så lyder min paroll. Polisjakter? Mmm, tveksamt. I alla fall i den kvaliteten som det framförs i de spel som släppts nyligen.

Håller någon med som minns de gamla liren?

/Fredrik

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

flatout verkar bli ett schysst lir.

Visa signatur

amd athlon xp 2400+, 1024mb ddr, sapphire x1950pro 512mb AGP, 40gb+120gb+120gb hd.