Permalänk
Medlem

K700 skit

Halloj

Nån därute som lyckats använda mp3or som ringsignal på er SE K700?

Själv kan jag bara föra över och lyssna på dem i mediaspelaren, inte använda dom som ringsignaler!! Nån som vet hur man ska lösa detta?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Gör du rätt? Har inte hört nån med samma problem som du...

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Alltså... ja kan ju föra över dom och lyssna på dom, men inte använda dom som ringsignaler.. Helvetes jävla crap alltså, undrar om det beror på att ja har Vodafone Live?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Alltså... ja kan ju föra över dom och lyssna på dom, men inte använda dom som ringsignaler.. Helvetes jävla crap alltså, undrar om det beror på att ja har Vodafone Live?

Det beror inte på ab, det är nånting i telefonen! Har du provat gå in i filhanteraren och högerklicka på den låt du vill ha som ringsignal?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Ja självklart...

Går in på mina objekt, trycker mer och väljer använd sen ringsignal, då får ja upp en jävla ruta som säjer: Filen kan inte användas.

helt jävla sjukt..

varför skulle det inte kunna vara vodafone som spärrat det på nåt jävla sätt? Menyerna är ju annorlunda mot en "ren" K700.

***EDIT***

Fyfan va less ja blir... Att Vodafone inte går ut med det här när man köper telefonen tycker jag rätt o slätt är riktigt skamligt. Det här var huvudorsaken till att ja köpte luren. Fyfan va förbannad jag blir

http://www.mobile9.com/invboard/index.php?showtopic=3241

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jesus, helt sjukt. Lider med dig.

Finns det igen möjlighet för dig att byta den mot en "ren"?

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

kräv pengarna tillbaka!
o stäm dom för vilseledande reklam om du ionte kan hitta det nånstans i deras papper

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

Innan han "stämmer dom" borde han kontakta konsumentvägledaren samt eventuellt ARN.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ska definitivt kolla upp det här noggrant. Blir så jävla förbannad. Den står på farsan så det var han som köpte den, men dom sa ingenting om det när han köpte den, och det står vad jag vet inte i avtalet. Ska läsa igenom det ordentligt. Däremot hittade man en vag liten anvisning om det i manualen nu när ja läste igenom den. Hursomhelst så har man ju redan brutit förpackningen etc då, och troligtvis redan börjat använda den när man läser manualen, o så ska det ju fan inte gå till.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

flasha om den med en original firmware?

Visa signatur

Cpu: [ Amd64 3500+ Winchester ] Minne: [ 1024 PC3200 Corsair ]
Gfx: [ 6600GT 128mb GDDR3 ] Mb: [ Asus nForce 4 SLI ]

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle aldrig kunna köpa en telefon med Vodafone-gojs eller motsvarande.
Aldrig.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Skulle aldrig kunna köpa en telefon med Vodafone-gojs eller motsvarande.
Aldrig.

Inte jag heller, ändå köpte jag Tre ! Shame on me !

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Undrar om Vodafone är ensamma om detta eller om Telia och Comviq kommer köra på samma spår...

Se till att ändra topic, för mer vilseledande får man leta efter!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

tror inte de andra hänger på..iallafall inte på ett bra tag. (mina egna tankar bara) Vodafone har en annan säljstrategi. T.ex egna telefonmodeller. Synd att säljarna inte informerar dock. Fast de flesta vet nog om att Vodafone använder helt annan firmware vi det här laget. Impulshandla inte så mycket

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

det är bara vodafone som gjort så. det finns ingen "pirat" upplåsning till K700 ännu.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
tror inte de andra hänger på..iallafall inte på ett bra tag. (mina egna tankar bara) Vodafone har en annan säljstrategi. T.ex egna telefonmodeller. Synd att säljarna inte informerar dock. Fast de flesta vet nog om att Vodafone använder helt annan firmware vi det här laget. Impulshandla inte så mycket

Som sagt var, abbonnemanget står på far min, så det var han som va tvungen att köpa den/förlänga abb. O så kommer han hem med en Live... Ska kolla om alla K700 som Vodafone säljer är med Live eller inte, isf ska ja banne mig få byta.

Och visst, annan firmware är okej för mig så länge man inte gör som i det här fallet, dvs tar bort funktioner ur mobilen.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Lugna dig ett par hekto... du måste göra om MP3-filen till Wave-format... Ladda hem ett "klipp-program" för mp3or.. så tar du refrängen eller vfad du nu vill ha, så att du får en mp3a som bara innehåller refrängen i en låt... så konverterar du om den mp3filen till Wave... sen är det bara å lägga in och köra den som ringsignal....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Lugna dig ett par hekto... du måste göra om MP3-filen till Wave-format... Ladda hem ett "klipp-program" för mp3or.. så tar du refrängen eller vfad du nu vill ha, så att du får en mp3a som bara innehåller refrängen i en låt... så konverterar du om den mp3filen till Wave... sen är det bara å lägga in och köra den som ringsignal....

Hmm om det nu skulle funka kan ja väl kanske lugna mig ett hekto, men i vilket fall som helst ska det inte behövas tycker jag. Man tar bara inte bort en sån viktig/flashig funktion utan vidare o inte informerar kunderna om det.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Japp, Vodafone är sluga jävlar. Förresten även om det går att omvandla det till wave-format så blir ju filen ganska stor?

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Lugna dig ett par hekto... du måste göra om MP3-filen till Wave-format... Ladda hem ett "klipp-program" för mp3or.. så tar du refrängen eller vfad du nu vill ha, så att du får en mp3a som bara innehåller refrängen i en låt... så konverterar du om den mp3filen till Wave... sen är det bara å lägga in och köra den som ringsignal....

Du vet att du K700 stöder MP3!?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Japp, Vodafone är sluga jävlar. Förresten även om det går att omvandla det till wave-format så blir ju filen ganska stor?

Sluga, fula jävlar ja... Jao, det stämmer, men å andra sidan har man ju inte mer än 20-30s som ringsignal högst.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Du vet att du K700 stöder MP3!?

Japp det vet jag mycket väl... förklaring kommer under mitt nästa citat...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Hmm om det nu skulle funka kan ja väl kanske lugna mig ett hekto, men i vilket fall som helst ska det inte behövas tycker jag. Man tar bara inte bort en sån viktig/flashig funktion utan vidare o inte informerar kunderna om det.

Alla telefoner som stöder mp3 och lovar att man ska kunna ha mp3 som ringsignal klarar inte av just MP3 i ringfunktionen. Alla telefoner som ska klara det tar bara emot Wave-filer (som man gör om från mp3)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Japp, Vodafone är sluga jävlar. Förresten även om det går att omvandla det till wave-format så blir ju filen ganska stor?

Nej, filen blir inte så stor.. man måste även dra ner kvalitén lite, men det märker man inte i en telefon. Ca 20 sek wave blir för mig ca 800 kb tror jag det var, det är inte mycket alls...

Tro mig, jag har haft SE K700, SE P800 och nu har jag Qtek 7070 och alla ska klara MP3 som ringsignal, men man MÅSTE göra om filerna till Wave för att det ska kunnas använda som ringsignal...

Permalänk
Medlem

Nja..Jag kan allt använda MP3 som ringsignal på min obundna K-700i.
Använder Metallica-Kill em´all för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator

Tro mig, jag har haft SE K700, SE P800 och nu har jag Qtek 7070 och alla ska klara MP3 som ringsignal, men man MÅSTE göra om filerna till Wave för att det ska kunnas använda som ringsignal...

Nej, köper du en "ren" K700 funkar det alldeles utmärkt med mp3or som ringsignaler samt alarmsignal. Likaså på polarns P900.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Korrekt som ovanstående säger ang. P900, MP3 fungerar alldeles utmärkt utan någon konvertering till WAV.

Permalänk

jasså? så det gör det har bara haft sånt som e låst till telia.... trodde d itne var nån skillnad mellan olåsta och låsta..

Ber så mycket om ursäkt....*bockar och bugar*

Permalänk
Medlem

Vodafone har ändrart hela k700s UI. när jag köpte minZ600 ´med live, såg det ut som crap.. det gick ju låsa up och byte till orginal SE, vilket man freshar upp telefonen total..
Jag ialfall inte leva med deras UI.. ni som ska köpa den, köp inte den med live, de har ju den utan live också

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Lugna dig ett par hekto... du måste göra om MP3-filen till Wave-format... Ladda hem ett "klipp-program" för mp3or.. så tar du refrängen eller vfad du nu vill ha, så att du får en mp3a som bara innehåller refrängen i en låt... så konverterar du om den mp3filen till Wave... sen är det bara å lägga in och köra den som ringsignal....

K700 kan inte spela upp wav överhuvudtaget, än mindre använda dem som ringsignaler.

Citat:

Vodafone har ändrart hela k700s UI. när jag köpte minZ600 ´med live, såg det ut som crap.. det gick ju låsa up och byte till orginal SE, vilket man freshar upp telefonen total..

Vet du var man kan göra sånt?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

går dock inte med k700 ännu, för ny...
www.mumien.se www.gsmteknik.se

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en, dock utan vodafone live.
Men det är nåt annat vodafone, men det heter inte live..
Hoppas det är nåt sånt i min ( har inte fått den än) isåfall ska jag klaga på dem.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.