Permalänk
Medlem

Waterchill läcker :(

Efter att ha varit sugen på att skaffa vattenkylning i snart 2 år gjorde jag äntligen slag i sak och beställde ett Asetek Waterchill KT12A-L30-kit med cpu,nb och vga-block.
Jag fick hem paketet igår, men eftersom det var fest på g fick vattenkylningen vänta. Idag vaknade jag, bakfull som fan, men satte ändå ihop systemet. Eftersom det är första vattenkylningen jag försöker mig på så var jag såklart nervös när jag satte igång pumpen och började fylla systemet. Och vad händer, jo det börjar läcka från 2-3 ställen direkt! Men bakfull som jag var tänkte jag att jag har säkert gjort något fel, så jag började trycka i alla möjliga slangar och det visade sig att 1 eller 2 slangar satt dåligt intryckta.
Men tyvärr fick jag inte rätt med vga-blocket Det läckte mellan själva blocket och där snabbkopplingen är inskruvad i plexiglaset.

Hade säkert gått att täta med lite epoxy men när man betalt så pass mycket pengar vill man att det ska funka från början.

Är den nån mer här som fått läckande grejor från Asetek?

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte fått det.. Men om det läcker på ett sånt ställe så bör du genast plocka ner kylningen och skicka tebaxxs allt... Och gnälla massa på dom.. För sånt är kul

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Polarens vga-block började läcka efter ett tag, hade fått en liten spricka i plexit.
Även det Waterchill.

Permalänk

Även mitt VGA-block läckte i början. Men det var bara att skruva åt anslutningarna så var den saken ordnad.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

vågar man lita på Waterchill produkter. eller ska man satsa på andra märken. isåfall vilka?
har själv börjat fundera på vatten kylning dock köper jag in det i delar har hittils bara inflrskaffat Radiator och vatten tanken. Vilka block är att rekomendera?

Visa signatur

Coolermasters Stacker. -! dead !-
MSI K8N Neo, AMD64 3200 2,2Ghz, Leadtek 6800GT 258mb, 2 st TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5.
kylning:DD TDX A64 Block, BIX radiator + 2st papst 120mm, Eheim 1048, aquacomputer vattentank.

Permalänk

Waterchill får ju fin kritik överallt. Visst kan man plocka ihop ett system själv för en billigare peng. Men som paketlösning är det ett vettigt paket.
Om du skall plocka ihop själv så satsa på Dangerdens produkter, de brukar hålla hög kvalitet.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Även mitt VGA-block läckte i början. Men det var bara att skruva åt anslutningarna så var den saken ordnad.

Hur gjorde du då? Anslutningarna går ju inte att rubba?

Och jag har skickat ett mail till asetek, förhoppningsvis skickar dom ett nytt block snabbt...

Permalänk
Medlem

Gå in på deras asteks forum och ta det med en moderator. Min erfaenhet är att du kommer få ett nytt snabbt. Fick en ny pump på ett par dagar.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

Jag har redan fått svar från aseteks support. De sade att de skulle skicka ett nytt block direkt
De har haft väldigt bra service hittils.

Permalänk

Man fick dra åt ordentligt med en skiftnyckel så slutade mitt block att läcka. Fast efter det så sprack ju NB-blocket istället

Visa signatur

"?"

Permalänk
Avstängd

Själv håller jag mig undan alla dessa vattenkylnings kit. De är oftast plastiga och går lätt sönder. Handplockar mina vattenkylnings komponenter ;). De funkar bäst

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Har du någon sida som säljer Dangerdens produkter. hittade bara de produkterna på http://www.overclockers.se/ de var inte direkt de biligaste dom man skulle köpa 750 ink moms. hmm det är inte direkt rimligt för ett vatten block och den hade bara inställning för en processor typ inget att man kunde ha de över flera olika som waterchill. Men som man har märkt så värkar Waterchill ha bra support så om man köper något från dom som är trasigt så värkar det vara så att man får ett nytt utan massa med bråk. huvudsaken är ju att man test kör sitt system innan man sätter det i datorn. Så hittils väger Waterchill mest åt att köpas för mig.

Funderar på ett WaterChill CPU Cooler Antarctica CPU01/A - P4 S478, AMD socket A/754/940. Är det ett bra eller ska man sattsa på ett annat inom produkt serien?

Visa signatur

Coolermasters Stacker. -! dead !-
MSI K8N Neo, AMD64 3200 2,2Ghz, Leadtek 6800GT 258mb, 2 st TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5.
kylning:DD TDX A64 Block, BIX radiator + 2st papst 120mm, Eheim 1048, aquacomputer vattentank.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martirz
Har du någon sida som säljer Dangerdens produkter. hittade bara de produkterna på http://www.overclockers.se/ de var inte direkt de biligaste dom man skulle köpa 750 ink moms. hmm det är inte direkt rimligt för ett vatten block och den hade bara inställning för en processor typ inget att man kunde ha de över flera olika som waterchill. Men som man har märkt så värkar Waterchill ha bra support så om man köper något från dom som är trasigt så värkar det vara så att man får ett nytt utan massa med bråk. huvudsaken är ju att man test kör sitt system innan man sätter det i datorn. Så hittils väger Waterchill mest åt att köpas för mig.

Funderar på ett WaterChill CPU Cooler Antarctica CPU01/A - P4 S478, AMD socket A/754/940. Är det ett bra eller ska man sattsa på ett annat inom produkt serien?

Det är ju lätt det bästa waterchill kittet *min kommer på måndag*. Overclockers är de enda som säljer DD i sverige.. vad jag vet. Du kan ju beställa från utlandet på www.dangerden.com gl hf

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk
Medlem

hmm känns inte som om det är värt dom pengarna. tror att jag ochså börjar med waterchill block känns tryggas för ett start paket. annars så är det ju bara att uppdatera sig med bättre.

Visa signatur

Coolermasters Stacker. -! dead !-
MSI K8N Neo, AMD64 3200 2,2Ghz, Leadtek 6800GT 258mb, 2 st TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5.
kylning:DD TDX A64 Block, BIX radiator + 2st papst 120mm, Eheim 1048, aquacomputer vattentank.

Permalänk
Medlem

OFT:

Rauf:
om du inte behöver skicka in det gamla kanske du vill sälja det söndriga så försöker jag bygga en ny topp till det?
skicka ett pm om du vill.

Permalänk
Medlem

hehe...nä, dom vill ha tillbaka det söndriga blocket

Permalänk
Medlem

kunde ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem

Efter att ha bytt plexi-toppen för CPU:n till SocketA-versionen så verkade den där svarta plast-grejen runt lossna lite. Det läckte men jag fick en ny undersida av blocket från Kylning och då funkade det.

Permalänk

funderar på an Waterchill Anatartica, den kostar ju bara 521kr på Komplett.se

Edit: hittade radera funktionen

Permalänk
Antielefant

Läcker det i gängorna är det väl bara att dra dit lite gängtejp? Fick jag göra när jag bytte CPU-toppen och den är bra tät.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martirz
vågar man lita på Waterchill produkter. eller ska man satsa på andra märken. isåfall vilka?
har själv börjat fundera på vatten kylning dock köper jag in det i delar har hittils bara inflrskaffat Radiator och vatten tanken. Vilka block är att rekomendera?

Köp DangerDen (www.dangerden.com) 1/2" istället för massa sunk paket etc.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Vill passa på o varna alla waterchill users ang slangval!!!Andvänd orginal slang från asetek,inte biltema o classe,man har mer tur en skicklighet om man får det tätt med bilt o classe slang.Ja det står 10mm,men ändå är det nån pillemeter för mycke på dom slangarna.Från en som torkat brädan med hårtork o adrenalin

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollejos
Vill passa på o varna alla waterchill users ang slangval!!!Andvänd orginal slang från asetek,inte biltema o classe,man har mer tur en skicklighet om man får det tätt med bilt o classe slang.Ja det står 10mm,men ändå är det nån pillemeter för mycke på dom slangarna.Från en som torkat brädan med hårtork o adrenalin

Samma sak med 3/8"-slangen som går från pumpen till radiatorn (på den första revisionen, som jag har). Det läckte en del vid radiatorn, men några extra slangklämmor ordnade det. Se bara till att det sitter när du testar systemet så ska det nog fungera. Nu har jag haft systemet igång i snart ett år, utan några som helst missöden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Köp DangerDen (www.dangerden.com) 1/2" istället för massa sunk paket etc.

Vilka vattenblock har du från DangerDen? funderar själv på att skaffa ett P4 blockistället för att man ska göra en uppdatering på datorn senare i år.

Visa signatur

Coolermasters Stacker. -! dead !-
MSI K8N Neo, AMD64 3200 2,2Ghz, Leadtek 6800GT 258mb, 2 st TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5.
kylning:DD TDX A64 Block, BIX radiator + 2st papst 120mm, Eheim 1048, aquacomputer vattentank.

Permalänk
Medlem

Microdatorn hade ett test på det paketet i sista nummret. Deras CPU block läckte.... Tvivlar lite på kvalite'n.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martirz
Vilka vattenblock har du från DangerDen? funderar själv på att skaffa ett P4 blockistället för att man ska göra en uppdatering på datorn senare i år.

Du kan kolla i tråden (länk under) så finns det bilder etc på de delar jag köpte ifrån DD

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24427...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

skruva av nipplarna och snurra på litta gängtejp brukar funka

Permalänk

Jag hade samma problem, det räckte med silikon runt slangarna

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk

klipp slangarna exakt rakt så håller det tätt samt dra åt slangklämmorna HÅRT för att "strypa" dem runt nipplarna, tragiskt att man ska behöva leka med silikon.

kör med kopparrör som ni löder fast, det borde också hålla =P

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
klipp slangarna exakt rakt så håller det tätt samt dra åt slangklämmorna HÅRT för att "strypa" dem runt nipplarna, tragiskt att man ska behöva leka med silikon.

kör med kopparrör som ni löder fast, det borde också hålla =P

Mina var exakt raka, men man kunde inte trycka in dom så långt ( gic´k in i kopparen ). slangklämmor får man inte med, silikon håller i 5-10 år så det är en bra metod tycker jag,

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt