Felmeddelande för Winamp & Media Player

Permalänk
Medlem

Felmeddelande för Winamp & Media Player

Nu är det så att jag precis har formaterat min hårddisk och installerat om XP Pro. Allt fungerar som det ska, förutom att jag inte kan spela upp någon .mp3-fil i varken Mediaplayer eller Winamp.

Media Player ville inte fungera alls från början. Då fick jag felmeddelandet

Citat:

Media player has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

Därför så installerade jag winamp för att se om det fungerade bättre, vilket det gjorde. Ett tag iaf. Efter en liten stund då jag hade stängt ner winamp och bestämde mig för att lyssna på lite mer musik så får jag också samma problem här. Men! Låten jag försöker spela upp spelas i bakgrunden ända tills jag trycker på knappen "Don't send" och winamp stängs ner.

Jag har installerat de senaste drivrutinerna för ljudkortet (SB Live 5.1) och har också installerat Service pack 3.

Är det något som jag har glömt att installera? Ljudet i spel verkar fungera felfritt. Det verkar ju mystiskt att det inte vill fungera när allt är nyinstallerat.

Alla tips och förslag är uppskattade.

Edit: Det löste sig snabbt då jag försökte installera senaste media player (9) och den klagade på att mitt datum var inställt på år 2999 eller liknande. Jag ändrade det till det rätta och nu fungerar det.

Denna tråd får nu låsas om moderator önskar så, men det kanske kan vara bra att ha den liggandes då andra användare kanske har liknande problem och hittar denna via sök-funktionen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.