Permalänk
Medlem

tb strategi

jag letar efter något nytt eller gammalt turbaserat strategi spel som jag kanske har missat att spela igenom. sitter just nu med silent storm och det är väl helt ok men jag skulle vilja ha ett lite mer.. storslaget och inte squadbased helst

Permalänk
Medlem

Testa Ascendancy om du inte har gjort det tidigare. Inte som andra turbaserade lir. Ett rymdsim där du ska dominera en galax. Istället för turns så gör du det du skall o sen kan du gå fram ett par dagar tills någon byggnad eller dylikt är färdigt. Om du kör med 7 raser och den största galaxen kan du förvänta dig 1-2 veckors spel om du är nybörjare. Det är ett sjuuuuukt bra spel. Jag spelar det just nu faktiskt, ägde precis en armada på 8 Gigantic Ships med mina 4 planeter utrustade med Long Range Orbital Whoppers (dumma Orfa trodde de kunde tjafsa med mina mighty Minions)

Det går att ladda hem numera (lagligt är jag 99% säker på) på http://www.the-underdogs.org/

Permalänk

Svea rike...ganska skoj faktiskt...

Permalänk
Medlem

nje lite för simpelt tycker jag, vill ha mer i stil med EU1+2, eller world domination

Permalänk

Civilisation ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

spelats sönder sen det släpptes, eller ja, tvåan iaf dom andra har ingen rätt att kalla sig för det enligt mig