Hur lång tid brukar det ta från....BBB

Permalänk

Hur lång tid brukar det ta från....BBB

BBB
Hur lång tid brukar det ta från att man får dett besked?

Till att man får det ungefär, vad fan menar dem med 3 månader??
Dem måste mena folk som redan har en annan uppkoppling hos annan isp eller vad ??
"Installation beställd.
Vi har beställt din uppkoppling hos vår underleverantör.

En kort tid innan du kopplas upp kommer du att få en startbox med planerat installationsdatum samt information och utrustning du behöver för att komma igång med tjänsten. Vi vill påminna om att leveranstiden är tre månader från det att du gjorde din beställning.

Har du haft en Internetuppkoppling via ADSL eller VDSL förut är vi beroende av att din nuvarande Internetoperatör skickar oss besked om din uppsägning i tid. Blir det ett glapp i kommunikationen mellan din Internetoperatör och vår underleverantör tvingas vi att göra om din beställning vilket ger en försening på en vecka.

Något mer precist besked om inkopplingsdatum kan vi tyvärr inte ge i dagsläget. Datum kommer att meddelas i din startbox. "

Till att man får det ungefär, vad fan menar dem med 3 månader??
Dem måste mena folk som redan har en annan uppkoppling hos annan isp eller vad ??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

dom menar att i värsta fall tar det 3 månader!

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
dom menar att i värsta fall tar det 3 månader!

precis, men räkna me allt från en vecka till 1 månad. mer än så borde det inte ta om du inte har ADSL från annan leverantör nu, då kan det ta mycket längre

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Räkna med att det kan ta ung. hur lång tid som helst.
Jag fick vänta 6 månader.

Permalänk

Jag har inget alls nu så jag tycker 1-2 veckor borde dem fiksa det på!

iXam fy fan hade du telia när du bytte eller vad??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dflw
Jag har inget alls nu så jag tycker 1-2 veckor borde dem fiksa det på!

iXam fy fan hade du telia när du bytte eller vad??

Jag flyttade mitt B2 abb. Två trappor ner i samma hus.
Det tog 6 månader. Otaliga telefonsamtal till B2.
Dom slarvade bort min flyttanmälan 2 ggr.
Dom sa att jag inte kunde få uppkoppling pga. att det var fullt i telefonstationen.
Dom krävde mig på pengar trots att jag inte kunde använda tjänsten pga. att dom inte ens levererat den.
Dom lovade jämt och ständigt att ringa tillbaka dagen efter vi ringt, utan att dom gjorde det.
Till slut fick dom sin bruna tumme ur sitt feta äkliga ärsle och levererade.
Dock skickade dom fel startbox. Dom skickade ett ADSL-modem istället för ett VDSL så det var bara att vänta snällt ytterligare två veckor på det riktiga modemet.
Och under jag sitter och väntar på allt så ringer det naturligtvis telefonförsäljare som ska lura på en deras IPtelefonitjänst.

Men nu har jag det iafl. Men ständiga nerkopplingar och undermålig info om vad som händer med deras uppgraderingar. Jag får mer info genom Sweclockers än genom deras driftinfo.

År 2004, tekniken finns men folk är fortfarande idioter.

Permalänk
Medlem

jag fick mitt 3veckor efter jag beställde...

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |