Permalänk
Medlem

Kritik till min nya sajt..

Hej!

Har arbetat en hel del med min nya sajt. Det är mitt projektarbete, skulle gärna vilja få lite kritik på designen.

Just nu är det bara denna sidan som är W3 validerad.
http://holstein.oderland.com/~traffic/register.php

Permalänk
Medlem

snyggt och professionellt! häftigt projektarbete
lite segladdad logga är det enda jag kan klaga på, 77.02 KB :/ men det är väl jag som är insnöad i modemvärlden bara
kanske lägga valideringslänkarna utan bilder, då de är ganska stilbrytande?

starkt jobbat!

Permalänk
Medlem

damn fan vad snygg!

Permalänk
Medlem

Tack mm.. loggan har varit ett problem, vill gärna inte förlora bild kvalite men får se hur jag gör med det.

Permalänk
Medlem

Sidan kan inte hittas

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

http://holstein.oderland.com/~traffic/advertxchange/register.... antar jag att vi pratar om?

Sidan ser bra ut. Som sagt, valideringslänkarna som text istället för bilder då de inte alls passar in under footern. Lägg "valid html4.01, css" och länka till respektive bredvid copyrighten i footern kanske? Annars har jag inte mycket att klaga på. Förutom texten då. Ett par stavfel här och var, men annars bra.

Hade jag kommit till sidan utan att någon talat om vad det var hade jag inte trott att det var ett projektarbete iaf, mycket bra jobbat. Ser professionellt ut. De flesta projektarbetessidor är inte mycket att hänga i granen, då de görs av folk som aldrig gjort en sida och därför gör det så lätt som möjligt för sig(läs frames och/eller en enda stor bild som bygger upp sidan). Här är det lite blandat, mycket bra.

Edit: På register.php är det ett litet gap mellan f04.jpg och f05.jpg nere i footern, ett vitt streck mellan dem. I firefox iaf.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

De texter som finns i bild form är suddiga.

Annars inget revolutionerande. känns inte riktigt modernt. Inget som gör att jag stannar och läser texterna dessvärre.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk
Medlem

tittade på huvudsidan, http://holstein.oderland.com/~traffic/advertxchange/
tycker inte att hunden passar in riktigt... fixa så att den har samma nyans som det andra blåa eller släpp honom/henne lös...

OT: svaramig: börjar bli grymt trött på din ständigt negativa inställning... nästan så att jag drar mig för att läsa trådar du skrivit i eller ens gå in på forumet. snälla! försök komma med någon positiv kritik nån gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
tittade på huvudsidan, http://holstein.oderland.com/~traffic/advertxchange/
tycker inte att hunden passar in riktigt... fixa så att den har samma nyans som det andra blåa eller släpp honom/henne lös...

OT: svaramig: börjar bli grymt trött på din ständigt negativa inställning... nästan så att jag drar mig för att läsa trådar du skrivit i eller ens gå in på forumet. snälla! försök komma med någon positiv kritik nån gång!

Det är svårt att få fram positiv kritk när det är ont om självkritik!

Färgerna var väl ok.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk

Måste hålla med ph0ng.

Skulle gärna villja se vad du har åstakommit i designväg (pratar med svaramig). Det är väl klart att sidan inte är revolutionerande, jag menar vilken sida är det i dag?

Gillar sidan skarpt. Det är inte vem som helst som knopar ihop en så bra sida. Diggar desutom Vovven

edit: Tjoffs

Permalänk
Hedersmedlem

Att: svaramig

Jag förstår att du som arbetar med detta dagligen inte ser detta som någon ny superrevolutionerande sida, men du får förstå att Sweclockers medlemmar oftast är en bunt glada amatörer. Det vore roligare om du använde din expertis för att hjälpa folk istället för att klanka ner på dem. Jag är säker på att du med dina erfarenheter kan ge goda råd.

Att: trådskaparen

Snygg sida, dock skulle jag ha samma vinkel på kanterna på "apply for membership" som på resten av de klippta kanterna.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

ûbernajs
Snygga färger, dock var menytexten lite suddig

Permalänk
Medlem

offt: Du är iranie va?
Ont: Håller med dem andra tar en väldans tid att göra den hemsidan som e så snygg så att jag trodde jag hade kommit fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
...Det är väl klart att sidan inte är revolutionerande, jag menar vilken sida är det i dag?

http://www.billybussey.com/

Annars får jag säga att sidan var helt ok. Snygga färger och bra layout. Bort med hunden bara, och kanske någon ändring i texten (font/färg?). Fixa också skarpare text i bilderna som svaramig påpekade.
Annars, bra jobbat...

Visa signatur

"Ah - deh sah-sez-fren-forcher, and dah scar-her-cushons, wit dah matsen-seck-way-Core-Ver."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
http://holstein.oderland.com/~traffic/advertxchange/register.... antar jag att vi pratar om?

Sidan ser bra ut. Som sagt, valideringslänkarna som text istället för bilder då de inte alls passar in under footern. Lägg "valid html4.01, css" och länka till respektive bredvid copyrighten i footern kanske? Annars har jag inte mycket att klaga på. Förutom texten då. Ett par stavfel här och var, men annars bra.

Hade jag kommit till sidan utan att någon talat om vad det var hade jag inte trott att det var ett projektarbete iaf, mycket bra jobbat. Ser professionellt ut. De flesta projektarbetessidor är inte mycket att hänga i granen, då de görs av folk som aldrig gjort en sida och därför gör det så lätt som möjligt för sig(läs frames och/eller en enda stor bild som bygger upp sidan). Här är det lite blandat, mycket bra.

Edit: På register.php är det ett litet gap mellan f04.jpg och f05.jpg nere i footern, ett vitt streck mellan dem. I firefox iaf.

Tack, jag har hållt på med webdesign ett bra tag...Det gapet du pratar om, ungefär hur stort är det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svaramig
De texter som finns i bild form är suddiga.

Annars inget revolutionerande. känns inte riktigt modernt. Inget som gör att jag stannar och läser texterna dessvärre.

Vad skulle du kunna rekommendera? (så att du stannar kvar och läser texterna)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
tittade på huvudsidan, http://holstein.oderland.com/~traffic/advertxchange/
tycker inte att hunden passar in riktigt... fixa så att den har samma nyans som det andra blåa eller släpp honom/henne lös...

OT: svaramig: börjar bli grymt trött på din ständigt negativa inställning... nästan så att jag drar mig för att läsa trådar du skrivit i eller ens gå in på forumet. snälla! försök komma med någon positiv kritik nån gång!

En anledning till att jag änvände hunden var för att försöka ge sidan lite "humor"...men det är sant, den passar inte in.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Att: svaramig

Jag förstår att du som arbetar med detta dagligen inte ser detta som någon ny superrevolutionerande sida, men du får förstå att Sweclockers medlemmar oftast är en bunt glada amatörer. Det vore roligare om du använde din expertis för att hjälpa folk istället för att klanka ner på dem. Jag är säker på att du med dina erfarenheter kan ge goda råd.

Att: trådskaparen

Snygg sida, dock skulle jag ha samma vinkel på kanterna på "apply for membership" som på resten av de klippta kanterna.

Bra noterat, skall ändra ASAP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
offt: Du är iranie va?
Ont: Håller med dem andra tar en väldans tid att göra den hemsidan som e så snygg så att jag trodde jag hade kommit fel

Jag är iranie...
Tack

Permalänk
Medlem

Bara 1px stort, men ack så fult.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Ja då kan ju jag lägga ner mitt projektarbete!

M.a.o. Fääään va najs!

Visa signatur

//Daniel aka evil_eye
Antec P160W, AMD Athlon 64 3000+/Zalman CNPS7700-CU, Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128MB/Zalman ZM80A-HP, 1024MB DDR333/400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snooze

Vad skulle du kunna rekommendera? (så att du stannar kvar och läser texterna)

Rent generellt så handlar det om samspel mellan copy, positionering, visualisering och det gyllnesnittet.

En bra text som ligger rätt på sidan som ser bra ut och har en inledning som får mig att vilja veta mer är A & O. Det är en svår konst. Satt senast i veckan och försökte få ordning på en kunds website. Företaget som producerat är mer av en stor datakonsult och det gjorde att det såg, helt enkelt, visuellt fel ut då man besökte sidan.

Kan inte se länken nu, så jag minns inte hur sidan såg ut, men följer man grundprinciperna ovan så kan man inte misslyckas.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm