Permalänk
Medlem

Blåskärm - nv4_mini.sys

Hej alla glada! Jag har ett problem som är lite jobbigt, som topic lyder, blåskärm. Det händer lite när som hellst, inte vid något särskilt tillfälle när jag spelar eller så.

Som vanligt står det dumpar fysiskt minne till disk men också nv4_mini.sys nämns. Det måste alltså vara drivrutinerna till grafikkortet, för bara nVidia använder nv som initialer (;))
Installerade om drivrutinerna, men det hjälpte dessvärre inte.

Fick för mig att det kanske är någon fil som är korrupt och inte tas bort när man installerar om, så jag sökte på nv4_mini.sys och hittade 6 st (doh!). Så, vad tycker ni att jag ska göra? Lite desperat vid det här laget, behöver hjälp!

Tack på förhand // Xelli

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk

sök efter nv4_mini.sys på google, de brukar finnas en hel drös troubleshootingjox hos antingen nvida eller microsoft. annars kanske en annan version av detonator eller vad de heter nu funkar.

Visa signatur

FuriKuri! Medlem i SAAPB
arbetsstation: EPoX 8KHA+ | AthlonXP 1700+@1600MHz | 2*256 Crucial DDR | GeForce3 ti200 | 40GB Seagate baracuda IV | 19" Sony CDP-G420 | 18" Philips Brilliance 180P2M tft
server: 550Mhz PIII XEON | 512 ECC | 2*80GB Seagate baracuda IV | BBB 10mbit

Permalänk
Medlem

nv4_mini.sys är drivrutinen till ditt Nvidiakort. alltså bör du välja en annan version av drivrutin till ditt gfx.

PS. för fan ta bort den äckliga hunden

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.