9800 pro flashat till XT

Permalänk
ASUS Nordic

9800 pro flashat till XT

Har nyligen flshat mitt Club 3D ATI 9800Pro 128MB med ett bios här ifrån Swecs filarkiv. Men Catalyst identifierar forftfarande kortet som 9800 Pro. Någon som hur det skall bete sig efter en flashning?

Permalänk

Det ska läsa väl att det är ett 9800pro annars har du gjort fel.. (vad jag tror)

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
ASUS Nordic

Jag kan klocka minnet högre nu utan artifacs och jag får ca 300 poäng mer i 3dmark01. Men borde inte kortet identifieras som ett XT?

Permalänk
Medlem

Jo, jag tror att det ska göra det.

Kan berätta att jag äntligen har flashat mitt Club 3d Radeon 9800se till XT.
Vann inte ett piss på det förutom att jag kanske kan överklocka det mer.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Jo, jag tror att det ska göra det.

Kan berätta att jag äntligen har flashat mitt Club 3d Radeon 9800se till XT.
Vann inte ett piss på det förutom att jag kanske kan överklocka det mer.

Får du artifacts? för man brukar ju få shackrutor när man flashar med 9800pro bios

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Jo, jag tror att det ska göra det.

Kan berätta att jag äntligen har flashat mitt Club 3d Radeon 9800se till XT.
Vann inte ett piss på det förutom att jag kanske kan överklocka det mer.

Du har ju inga riktiga drivisar heller...

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
ASUS Nordic

Så jag har inte lyckats fullt ut med flashningen? Det identifieras fortfarande som 9800Pro.

Permalänk
Medlem

isf nej.. jag har flashat mitt till XT och mitt system identifierar mitt PRO som ett XT både i system och i ATIs kontrollpanel..
Fast jag är orolig över den låga hastighet som jag har på minnena då jag bara kan ha 340 på dem utan att jag får artifacts

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att flash till XT? Visserligen får väl minnet och GPU högre spänning men samtidigt blir väl minnestimingsen slappare, eller har jag fel? Hade det inte varit smartare att satsa på någon form av spänningsmodd istället?

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gh0zTziLa
isf nej.. jag har flashat mitt till XT och mitt system identifierar mitt PRO som ett XT både i system och i ATIs kontrollpanel..
Fast jag är orolig över den låga hastighet som jag har på minnena då jag bara kan ha 340 på dem utan att jag får artifacts

Vilket bios använde du?

Permalänk
Medlem

Nån som flashat higtech korten??

ICeQ borde la funka med higtech xt bioset eller ?

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk

tjänade runt 250 poäng i 3dmark03 tack vare pro->xt flashen
kan även dra upp coren en bra bit extra

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

i villket program kan man ändra farten på core och minnen efter man flashat till XT ? "Rage 3d tweak" fungerar de ju inte med

samt villken är den bästa biosen flasha 9800pro <-> xt med ? verkar ju finnas en hel del biosar nu ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Vilket bios använde du?

Powercolors 2:nd realese... (quite fast)

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pidder
Vad är meningen med att flash till XT? Visserligen får väl minnet och GPU högre spänning men samtidigt blir väl minnestimingsen slappare, eller har jag fel? Hade det inte varit smartare att satsa på någon form av spänningsmodd istället?

CAS-timings är desamma som på både mitt original-BIOS och PRO-BIOS.
Minneshanteringen är annars lite annorlunda. Lite smartare adressering antar jag.

Själv tjänade jag cirka 300p i 3DMark03 enbart genom att använda XT-BIOS (samma frekvenser på GPU/MEM).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
i villket program kan man ändra farten på core och minnen efter man flashat till XT ? "Rage 3d tweak" fungerar de ju inte med

Har själv inte fått Rage3D Tweak att fungera riktigt bra, så jag använder mig av RivaTuner. Fungerar klockrent.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
ASUS Nordic

Skall göra en ny flashning med Catalyst avinstallerat och så om kortet identifieras som XT då.

Men något som jag märkt är att minnet går betydligt högre än tidigare. 386MHz (kylflänsar är monterade) när jag tidigare kom upp kring 360MHz. Coren gick upp 6MHz ytterligare utan atrifacts.