Nytt spel, fallout klon?

Permalänk
Medlem

Nytt spel, fallout klon?

Med inriktning på tactical turn-based combat, en mix av Jagged Allicance och Fallout? Kolla screenshots här.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

På screensen så verkade det ju rätt så tufft så man kanske skulle lägga undan en slant för det.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

såg det innan, verkar intressant men jag hoppas det inte blir som falllout tactics. av nån anledning var det väldigt långtråkigt. nåja, silent storm håller nog mig upptagen ett bra tag till.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Såg ju onekligen trevligt ut.. Och ryska spel-utvecklare har ju överraskat med suceér förut

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk

Screenshotsen var verkligen fräsha, hoppas spelet är bra så man kan glömma bort förlusten av Fallout 3

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

Jag hoppas att de låter en engelsktalande rätta till grammatikfelen innan det släpps, annars ser det intressant ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Screenshotsen var verkligen fräsha, hoppas spelet är bra så man kan glömma bort förlusten av Fallout 3

hoppas det är mycket rpg över det så det inte bara blir turbaserad action och några få meningslösa quests att döda den och den.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

spelet ser hett ut, men jag gillar inte riktigt squads. Det ska va en one-man-army.

hoppas de slänger in co-op läge, något som fallout tactics saknade. Jag menar, vem faen vill spela f-t mot varandra?

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkBob
spelet ser hett ut, men jag gillar inte riktigt squads. Det ska va en one-man-army.

hoppas de slänger in co-op läge, något som fallout tactics saknade. Jag menar, vem faen vill spela f-t mot varandra?

det var ganska roligt att spela mot varandra. vad som var tråkigt var att det craschade om man körde turnbased och att multiplayer inte innehöll nån form av rpg-element, typ att ens team blev bättre. jag hade gärna sett necromunda, eller något med liknande regler, som datorspel. necromunda är alltså ett brädspel, för de som inte vet, där man har ett gäng som blir bättre och behåller sina skador och erfarenhet efter varje "match".

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Kan nog bli bra... det ser helt okej ut iaf. Får hoppas att det blir en del rollspelande och inte enbart dödande.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Ser riktigt trevligt ut.

Angående dendär intervjun. Dem rekomenderar att man har 512 mb RAM och ett Geforce 4.. Där tar dem väl ändå i ganska mycket? Är ju trots allt ett 2D spel...

"Alexander Filatow: Metalheart uses a self-made, home-written 2D isometric engine based on DirectX. Our slowest and oldest developing PC is a PIII-800 with a GeForce 2 and 256 MB of RAM, and the game runs fluidly on it. Otherwise, we would have replaced the computer.

Nevertheless we recommend a Pentium IV with 512 MB of RAM and at least a GeForce 4."

Permalänk
Medlem

blir utvecklarna latare nu när dom gör 2D-spel nu eftersom dom tar för givet att vi har "bra" datorer så dom skiter i att optimera spelen för slöare datorer med mindre ram och allt.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Finns det nåt releasedatum?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB