Permalänk
Medlem

installera freeBSD?

var får jag tag i en iso? eller hur ska man annars installera det?

Iso: boot skiva menar jag då

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Hedersmedlem

Du skulle kunna börja leta på hemsidan..
Läs installations-guiden så du förstår vilken image du skall tanka ner, sen går du hit.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Medlem

http://ftp5.se.freebsd.org/ (?)
edit: Oj vad svar det drösade in mens jag kollade länken men så finns det på många ställen oxå… får väl lägga till http://www.opendarwin.org/ som alternativ då för att tillföra något nytt men iofs. inte efterfrågat

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Det här med grundläggande idiotfrågor kring FreeBSD börjar bli ett otyg. Ibland undrar man om trådskaparna överhuvudtaget har ägnat någon egen tid åt att leta efter svaret på frågan.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Det här med grundläggande idiotfrågor kring FreeBSD börjar bli ett otyg. Ibland undrar man om trådskaparna överhuvudtaget har ägnat någon egen tid åt att leta efter svaret på frågan.

Nämen vad otrevlig du är Det tråkiga är nog att du istället bli bestraffad för din otrevliga attityd, även om trådskaparens attityd är tråkigare enligt mig.
Och all in all, grunläggade idiotfrågor om * pga trådskapare inte orkar leta efter nånting själva börjar bli lite tröttsamt nu, så jag håller med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Nämen vad otrevlig du är Det tråkiga är nog att du istället bli bestraffad för din otrevliga attityd, även om trådskaparens attityd är tråkigare enligt mig.
Och all in all, grunläggade idiotfrågor om * pga trådskapare inte orkar leta efter nånting själva börjar bli lite tröttsamt nu, så jag håller med.

Det var bara ett konstaterande som jag tror talar för många, om än med en något smågrinig ton. Jag är jäkligt trevlig egentligen...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"