DX: Invisible War Patch ute

Permalänk
Medlem

DX: Invisible War Patch ute

Kanske nån om redan postat, but in any case: Deus Ex sequel to version 1.1. The 3 MB patch introduces performance improvements, tweaks, and bug fixes

Finns på flera andra ställen, look around.
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=15045

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Är spelet släppt?

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

Det borde det vara eftersom en patch har kommit ut

Permalänk
Medlem

Spelet är släppt i staterna.

- Defaulted Bloom to off when starting a new game.
- Adjusted mouse movement to eliminate feeling of "lagginess".
- Adjusted the HUD so that it is pushed toward the edges of the screen.
- Added option for turning all shadows off. This can massively improve performance, especially at higher resolutions.
- Shrunk all text sizes.
- Reworked mouse-based UI control within the inventory and biomod screens:
. Right-clicking will now swap items in the inventory and toolbelt screen.
. Added buttons for installing weapon mods and biomods.
. The biomod/inventory/datavault hotkeys are now toggles (the same buttons will now both open and close these subscreens).
- Added quicksave/quickload keys. (F10/F12)
- Non-hostile AI's will now go hostile much sooner if shot.
- Eliminated monitor resyncing during level transition and savegame loads.
- Increased the headshot damage multiplier for the pistol.
- Increased the damage of the stun prod.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nån som testat?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

ej spelbart på 3400+ och ett geforce 4.... får köra 640x480.... annars är spelet rätt så bra

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Efter patchen?
För jag har inga problem med upplösningen eller detaljkvalite tror jag kör 12xx X 1024 med allt på max.
Jag har liknande system som dig p4 3g, 1g ram, ati 9800 128mb

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Dom borde släppa en patchad demoversion... Fast jag tror inte det skulle funka mycket bättre på min dator.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Dom borde släppa en patchad demoversion... Fast jag tror inte det skulle funka mycket bättre på min dator.

Det verkar som de ska göra det. Kommer inte ihåg urlen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Vad får man tagi denna patch ?

/ US

Visa signatur

-=[nVentiv_Cool_Performance]=-
-=[nVentiv_Cool_Performance]=-
-=[nVentiv_Cool_Performance]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *US ARMY*
Vad får man tagi denna patch ?

/ US

Testa länken?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Funkar = ) tackar .. ; )

/ US

Visa signatur

-=[nVentiv_Cool_Performance]=-
-=[nVentiv_Cool_Performance]=-
-=[nVentiv_Cool_Performance]=-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
ej spelbart på 3400+ och ett geforce 4.... får köra 640x480.... annars är spelet rätt så bra

Det kan väl ändå inte stämma.
Inte ens om du stänger av alla gpu'ns egenskaper och detail på lägsta?
Är spelet så superduperkrävande?

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

hur stänger jag av gpun´s egenskaper då?
jag kör allt på lägsta i spelet, har dock ej provat efter patchen... då skall man tydligen kunna stänga av alla skuggor....

det är väl anpassat för directx9 kort och mycke rök eller nått som fungerar dåligt med gf4

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Det är inte krävande, bara dåligt optimerat. LLär inte funka som det ska förrän efter 2 patchar till, kanske aldrig.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

New World order om nån kommer ihåg det, var värre än detta.
Tog ca 5-6 patcha rså hade de faktiskt lsöt det mesta. DOck tycker jag synd om alla Xbox nissar, hackar piss för dem me och går intee att patcha. Visst det går att ändra i INI filerna på dem som har tankat spelet men åndå...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

deus ex 1 var väl oxå en smärta i rumpan innan de första patcharna? Jag kom ihåg det som skitsegt på mitt geforce2...iof så va det väl optimerat för 3dfx korten på den tiden?

Visa signatur

Some people go to bed with a lucifer...