Permalänk
Medlem

Måste man ladda en ny mobil i typ 14h?

Som rubriken säger?

Asså jag fattar inte varför.
Det skulle jag vilja veta.
Vad kan hända ifall man inte gör så?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

va tror du själv?!?!?!

om du läser lite i manualen te mobilen så står de att den ska laddas 12-14 timmar för att batteriet ska hålla bättre

Permalänk
Medlem

jag har läst från pärm till pärm i min instruktionsbok! Men det står inget om det. Men jag gjorde det för säkerhetsskull. Men det var jobbigt att vänta

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det är så att alla batterier har en minnesfunktion, dvs dom kommer ihåg vilken nivå dom är vid när dom laddas om batteriet inte är tomt.

För att spränga denna nivå så överladdar man batteriet första gången, och pressar således upp nivån mot max, så man har ett fullt batteri att utnyttja. För att detta ska hålla måste man sen se till att batteriet är tomt nästa gång man laddar det, annars sätter minnesfunktionen in och man förlorar en liten del av kapaciteten.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Tackar för svar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |