Permalänk
Medlem

Lian-Li Funderingar

Jag skall ta och köpa ett Lian-Li låda nu snart hade jag tänk.
Valet står mellan PC60, PC61, PC602 & PC7?

Ok nu lite frågor...
Vad jag kan se är PC7 & PC60 identiska förutom designen på fronten, är det en smak sak bara vad man vill ha för front eller?
Jag menar PC7 är ju billigare?
PC7 = 1395kr (Gtek)
PC60 = 1595kr (Gtek)

En fråga till, dom svarta Lian-Li lådorna, är dom typ lackade på något sätt eller?, menar om det kommer en repa på dom, kommer metallen fram då?
Om det är så så är det betyderligt bättre med silver låda för om klöva sig och får en repa!

Såg att overclockers.se hade PC61 för 1250kr.
Ni vet inte om PC7 eller PC60 finns någonstans för samma pris (under 1300kr)?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

PC60 har utdragbar moderkortsskiva och fläktreglering för fläktarna i fronten...................detta har inte PC7

Permalänk
Medlem

hmm...ok
Hur pass bra är fläkt regleringen..ser ingen i fronten på bilderna?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

det finns en sida som säljer svarta pc60 för 800kr med nätagg. vartfan jag såg det minns jag inte.

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

lånar din tråd lite...

nån som vet var man kan köpa lian li pc70 elr pc75 billigare än gtek(utomlands).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Ang. fläktkontrollen sitter den under dioderna (iaf på PC70). Dock så har de flesta onlinebutikerna inte bilderna på de senaste revisionerna? (kan man säga så?) av Lian Li lådorna. Eller gäller det bara PC70 även det? Vet iaf att på PC60 som är ca. 1 år gamla sitter fläktkontrollen bakom fronten, som för övrigt är lätt att plocka bort. Har för mig att de även gjorde det på de första PC70, innan de plockade bort plastbrickan vid knapparna och dioderna samt stoppade in 2 st USB portar i fronten. På mitt PC70 sitter fläktkontrollen strax under dioderna, väl synlig och mycket användbar. Hoppas ni fattar vad jag menar.. Är kanske lite för trött för det här just nu.

maniak: Jag köpte mitt PC70 för strax under 2k, vet inte riktig vad Gtek tar för de.. Orkar inte kolla.

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk

Det går att hitta det billigt i sverige också kolla min sign.

Permalänk
Medlem

kollade din sign.. riktigt fynd ju!

var nu snäll och tala om var..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoJnIz
Ang. fläktkontrollen sitter den under dioderna (iaf på PC70). Dock så har de flesta onlinebutikerna inte bilderna på de senaste revisionerna? (kan man säga så?) av Lian Li lådorna. Eller gäller det bara PC70 även det? Vet iaf att på PC60 som är ca. 1 år gamla sitter fläktkontrollen bakom fronten, som för övrigt är lätt att plocka bort. Har för mig att de även gjorde det på de första PC70, innan de plockade bort plastbrickan vid knapparna och dioderna samt stoppade in 2 st USB portar i fronten. På mitt PC70 sitter fläktkontrollen strax under dioderna, väl synlig och mycket användbar. Hoppas ni fattar vad jag menar.. Är kanske lite för trött för det här just nu.

maniak: Jag köpte mitt PC70 för strax under 2k, vet inte riktig vad Gtek tar för de.. Orkar inte kolla.

Jo jag letade runt lite nu på google och såg att det är en liten spak bakom front panelen.

Det är bara en sak jag inte har fått svar på nu och det är hur pass bra svart färgen är på lådan?
Börjar dock bli lite less på svarta lådor nu ja, men pc60 är så mycket dyrare än pc61 bara för färgen??

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Hedersmedlem

De är anodiserade. För att få bort färgen måste du få bort lite metall också..

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

anodiserade? ok!
Låter bra iaf...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chainsaw_charli
Det går att hitta det billigt i sverige också kolla min sign.

vaaar?!??!!

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Bakom mohamed´s grill och kebab...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Bakom mohamed´s grill och kebab...

Dirridum tschh!

Lian-Li chassin börjar bli lite mainstream, på samma sätt som Chieftecs Dragon-serie. Jag har bara hört positiva saker om PC60-PC61, förutom att dom kan låta en del. Overclockers.se säljer ju ett PC61 för 1250:- (exklusive frakt).

Permalänk
Medlem

hitta ett pc75 för samma pris tack....

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Overclockers.se säljer ju ett PC61 för 1250:- (exklusive frakt).

Om man kan leva med att ha en svart Lian-Li låda så är det en bra deal, själv så satsar jag på silver för ca 250kr mer.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

silver såklart!

Visa signatur

Lian Li pc65..
• Pentium IV 2.53 @ 3.05 Ghz ' abit AI7 ' 2x256mb twinmos pc3200 ' asus gf4 ti4200 ' Antec 480W.
• H2O - DD maze4 ' BIX ' Bay-Res ' eheim 1048.

Permalänk
Medlem

PC61 verkar inte finnas på overclockers.se/ längre:(. Har någon sett någon Internet butik som säljer detta chassi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrg
det finns en sida som säljer svarta pc60 för 800kr med nätagg. vartfan jag såg det minns jag inte.

Låter en smula osant.

Permalänk
Medlem

a3t: jo lite, eller väldigt...
ElyziuM: go for pc60... så jävla fina dom är... (inte den svarteloxerade...)

Permalänk

men lol kolla datumet innan ni skriver i en tråd!!!

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ja hjälp första inlägget är hela tre månader gammalt ..

Förstår inte denna attack mot "gamla" trådar .. ena stunden gnälls det över att man inte söker och andra över att man drar upp en gammal tråd som "borde dö" .. låt gamla trådar leva säger jag så att fler få ta del utav dem!.