Permalänk
Medlem

BBB IP Telefoni

Detta är ju sååå jävla roligt , sedan jag fick ip telefoni har allt gått åt h**vete , börjar med att jag får virus för första gången AV Microsoft , sen så blir mitt internet helt cp , står 100Mbit men funkar som 56k ibland och 15Mbit ibland , sen så kommer jag inte in på några spelservrar för jag blir bannad överall , tilloch med från den servern jag är admin på , har half life generations där man fårmed 2 cd key , ( och nu vet jag vad ni kommer säga , du har väll massa fusk och scripts osv ) NEJ , jag har inga fusk , inga script , jag har bara vanliga half life med 1.1.0.0 uppdateringen , med det är inte bara spelandet som är påvärkat , tptest gör inte att köra, det står att alla servrar är offline , när det väl funkar så får jag prestanda som isdn , när jag testar på andra sätt så för jag som adsl upp till 2.5Mbit , nu undrar jag , vbarför det är på detta viset och vad ska man göra för att fixa det ? för såhär _SKA_ det inte vara och såhär vill jag _INTE_ ha det heller...

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Det kan vara duplex-läget på ditt NIC som inte ATA:n gillar, testa ändra mellan 10Mbit full/halv -duplex och Auto detect.
Är du tveksam till vad orsaken är, koppla förbi ATA:n och se hur det lirar då.
BBB's TpTestserver har harvat senaste veckan, men testa det utan ata för att se läget.

Att du fått virus och bannar dig från dina egna servrar....ja, vad ska man säga.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

börjar nästan fundera på om viruset påvärkade ata boxen , för innan jag fick viruset fungerade allt til 110%

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|