Permalänk
Medlem

problem med vcore

Jag har ett "litet" problem när jag ska ställa in vcoren högre än 1.825, det är så att den blir väldigt instabil (vid 2,2v så slog den av i bios tom en gång) jag tycker inte att det borde vara CPUn som är problemet eftersom jag hade samma problem med en annan CPU också...
någon som har en gnutta aning om vad som kan vara fel ?
*edit* nätagget är ett Antec true power 430w

Permalänk

eh... kan det vara så att din nordbrygga överhettar lite kanske?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

hmm, vad jag vet så ska den väl inte bli varmare av högre vcore ?

Permalänk
Medlem

Testa att kyla mosfets för att få lite stabilare system vid hög vcore.

Permalänk
Medlem

ok, får testa det.. får ta de som blir över efter jag sågat upp flänsar till minnena på graffet

Permalänk
Medlem

En kille skrev på nh att de kunde vara "overvoltage protection" någon som vet hur man får bort de ?

Permalänk
Medlem

måste du ha upp den i över 2.2v så har du problem iaf.... tror inte att moderkortet mår bra av att gå i den volten varken nb, sb eller fosfets...

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0, Xp 1700+(JIUHB 0311) @ 2420(210*11,5), 2x256Mb Pc3200 Twinmos, Gf2 Ti 64Mb, Enermax 430W

Permalänk
Medlem

nej, jag behöver bara gå över 1.85 för att de ska bli särt
*edit* vill gärna kunna köra den i 2.0v iaf..

Permalänk

vart ska Vcoren ligga egentligen? på en Pntium D 950
googlade runt och läste om folk som lyckats klocka te 4Ghz i 1,3 Vcore på D 950

min core vandrar mellan 1,6 - 2,0 :S PC probe II kan jag inte starta för det proge klagar på Vcoren. så låser det sig. men jag har vart medveten om att min V core vandrat såhär sen jag byggde ihopp datorn för snart 1 år sen.. och det är inget var jag vet har påvärkat burken.

vad jag ser om mitt nättag
http://www.driverheaven.net/reviews/neoHE550%20review/
så borde det inte ha med agget att göra..
den matar ju inte ut direkt te Vcoren det moste vara någe med moderkortet? det är bara Vcoren som är ostabil.. allt annat ligger bra i värden.