Vågar man köra Liveupdate på låst BIOS...?

Permalänk
Medlem

Vågar man köra Liveupdate på låst BIOS...?

Har en gammal Fujitsu-Siemens hyrdator med specialgjord bios
så man inte kan ställa in en del roliga grejer själv.

Mobot är en MSI 6380v3 (via kt233a )och som ni kanske vet så har MSI ett program som man installerar så man kan köra en Liveupdate.Det här verkar funka på min burk (?) men jag vågar inte trycka på knappen...

Har aldrig flashat bios och skulle vara rätt missnöjd om det sket sig , nån som vill testat eller vill avskräcka mig eller har tips?

Permalänk
Medlem

Ja, varför inte - se bara till att det inte finns någon uppenbar risk för att datorn skulle hänga sig eller dyl. Då kan det moderkortet vara röket,

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

Tja vafaen man får väl uppgradera isf . Hade tänkt vänta på nästa generation cpu:er men men

edit: Liveupdate3 ville inte stoppa in ett nytt bios tyvärr . Synd MSI ska ha så lika beteckningar på moderkorten så jag inte exakt vet vilket bios jag ska flasha manuellt .

Permalänk
Medlem

Den kommer att dö... Jag har flashat en fujitsu-siemens och den dog. Rakt av. Dessutom så kommer troligen live update programmet inte att hitta nått nytt bios till den... Kolla i burken. Mitt kort skulle enligt tillverkarens hemsida (var nått smutsigt MSI kort i den) ha bios chippet i socket. Så var dock inte fallet! Det var fastlött! Inte i socketen utan direkt på kortet. DEt varkade vara något special eller nått... för när jag flashade in senaste biosen från msi's hemsida så avled biosen.

Men som sagt var... DO you feel lucky?

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."