Facebook messenger kan inte synka?

Permalänk
Medlem

Facebook messenger kan inte synka?

Vet inte vad som hänt med mitt facebook konto, kan inte längre se meddelande, står bara synka

Står jag ska knappa in siffror, som en kod är skickad till min mobila enhet, hittar inte vad koden skickas till, hur ska man då kunna knappa in det?

Ser meddelanden på messenger men inte facebook

Lösning? Tack

Permalänk
Ljusskygg

Facebook har lagt till att man behöver skriva in en PIN-kod för att komma åt historiken på andra enheter, så koden är den du ställt in första gången rutan visade sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Facebook har lagt till att man behöver skriva in en PIN-kod för att komma åt historiken på andra enheter, så koden är den du ställt in första gången rutan visade sig.

Har inget minne man ställt in sådan kod någonstans, inte heller när man skapar nytt konto på facebook

Problemet är den är skickad till min mobila enhet, men kan inte hitta den någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Facebook har lagt till att man behöver skriva in en PIN-kod för att komma åt historiken på andra enheter, så koden är den du ställt in första gången rutan visade sig.

Det där är en annan funktion. Den skickar inget SMS utan är något man själv ställt in.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det där är en annan funktion. Den skickar inget SMS utan är något man själv ställt in.

Verkar vara samma, jag är ombedd att skriva en 6 siffrig pinkod som skickats till min moblila enhet jag inte hittar någotning om

De "steg" man ska följa efter står på deras sida stämmer inte heller direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Verkar vara samma, jag är ombedd att skriva en 6 siffrig pinkod som skickats till min moblila enhet jag inte hittar någotning om

De "steg" man ska följa efter står på deras sida stämmer inte heller direkt

Jag får inget sms för den 6 siffriga koden för E2EE för chattar. Däremot en 6 skiffrig kod via min authenticator app då jag har 2 stegs verifiering på.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig