Tips på bästa gaming headset för cs2

Permalänk
Medlem

Tips på bästa gaming headset för cs2

Tidigare headset jag har spelat med
Corsair void pro (tyckte om dom jätte mycket men nu la dom av.) dom hade dolby funktion riktigt grymma!)

Permalänk
Medlem

Nån som har sånna headset ?
* AceZone A-Spire ANC gamingheadset

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

De sägs mycket att A-zone är bra för cs2 esports cs2 headset och den nya modellen ska vara sjukt bra acezone a-rise

Permalänk
Viking
Skrivet av Nini:

De sägs mycket att A-zone är bra för cs2 esports cs2 headset och den nya modellen ska vara sjukt bra acezone a-rise

För det priset hoppas jag de är bra. Är du verkligen beredd att betala 9000 kr för ett headset?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Är faktiskt inte beredd på att lägga så mycket pengar men kan tänka mig betala 3800kr för det gamla generationen men frågan är bara om det är värt det och är extremt bra och inte skiljer sig jätte mycket av den nya generationen

Permalänk

personligen så betvivlar jag att de är speciellt prisvärda med den prislappen.

men det är väldigt personlig åsikt.

jag har kör div lurar från typ ~300 - ~1700:- av olika märken över senaste 20 åren och tycker inte någon av dem varit avsevärt bättre än någon annan när det kommer till spelljud det låter ganska lika oavsett prislapp visst någon är mer basig och någon annan lite mindre och några lite överdriven diskant men de flesta specad mellan iaf 100-44000hz på pappret vissa med lite lägre frekvenser ner till typ 30 ish hz andra specade upp till 48000hz.

men i det stora hela i princip ingen större skillnad och väldigt svårt att tro det blir någon större skillnad upp till ~3000:- heller när man stängt av alla förstörande ljudfunktioner och bara kör ren stereosignal direkt från källan men som sagt aldrig provat några heller så kan ha helt fel.

bli inte lurad av Stereo ljud du kan faktiskt ganska bra höra ljudpossition och i huvet possitionera vilken riktning det kommer från i stereo trots bara 2 högtalare och utan massa "förbättrande" filter.

9000:- låter extremt överprisat kan omöjligt se vad de skulle göra bättre än ett par för säg 1000-2000:- vilket du ungefär får väldigt fina neutrala studio lurar för.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows