Söker ett par objektiv till Sony ZV-E10 (E-fattning)

Permalänk
Medlem

Söker ett par objektiv till Sony ZV-E10 (E-fattning)

Jag är på jakt efter ett par objekt till min Sony ZV-E10. Det jag är ute efter är ett vidvinkelobjektiv på 12mm-ish, helst med autofokus. Objektivet ska främst användas till att filma talking head video. Är även på jakt efter ett 50mm-objektiv eller liknande för att kunna filma B-roll. Jag är inte så high på det här med kameror så jag är öppen för förslag om någon har något som skulle kunna passa för ändamålet.

Jag kan hämta i hygglig närhet till Tranås, så typ mellan här och Linköping/Jönköping-ish. Ska det skickas står jag såklart för frakten.

Skicka gärna ett PM med vad ni har och vad ni önskar att få för det samt var det finns.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Införskaffade mig en Sigma 18-50 f/2.8 precis och kan rekommendera det objektivet stark! Väldigt bra autofokus och även rätt prisvärd

Viktigt att notera är att 18-50mm i en APS-C kamera motsvarar 27-75mm i fullformat.

https://www.cyberphoto.se/objektiv/normalzoom/sigma-18-50-2-8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hao:

Införskaffade mig en Sigma 18-50 f/2.8 precis och kan rekommendera det objektivet stark! Väldigt bra autofokus och även rätt prisvärd

Viktigt att notera är att 18-50mm i en APS-C kamera motsvarar 27-75mm i fullformat.

https://www.cyberphoto.se/objektiv/normalzoom/sigma-18-50-2-8...

Tack för tipset, kan hålla utkik efter ett sådant beggat. För dom pengarna har jag inte att lägga på ett objektiv för stunden, kostar ju som kamerahuset

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Du kan spara mycket pengar genom att köpa begagnat kamerautrustning så du är helt rätt ute.
Om du inte hittar det du vill ha är https://www.e-infin.com/ww/ ett bra ställe att köpa och spara lite slantar på också. Vet dock inte hur illa det är nuförtiden med valutakursen och om det är värt det.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Tack för tipset, kan hålla utkik efter ett sådant beggat. För dom pengarna har jag inte att lägga på ett objektiv för stunden, kostar ju som kamerahuset

Att lägga mer pengar på ett objektiv än kamerahuset är inget ovanligt 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av gagamelll:

Att lägga mer pengar på ett objektiv än kamerahuset är inget ovanligt 🙂

Jag har förstått det, uppsidan är väl att dom verkar hålla i kvalitet jävligt länge och inte sjunker i värde som Titanic likt datorkomponenter till exempel. Men ska se om jag kan hitta ett beggat till ett vettigt pris, tack för tipset

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.