Windows 11 Moment 3 bjuder på flera små nyheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Låter lovande! Dock avvaktar jag med Windows 11 tills LTSC-versionen är släppt. Testade Windows 11 IoT Enterprise 22H2 tidigare idag och det var extremt mycket bloatware i den utgåvan. Antar att det är Windows 10 22H2 ni jämför med Windows 11? Windows 10 går fortfarande att slimma lång mer än 11:an, men 22H2 är samma "skit" i 10:an som 11:an enligt mig

Själv kör jag bara 1809 eller äldre för att bland annat slippa Microsoft Edge helt.

Ej W10 22H2 då datorn kört med Windows 11 Beta kanalen sedan W11 kom ut ungefär. Så mer troligt låg den på 21H1 med W10 (om det fanns någon H1 på 2021). Jag har inte heller slimmat något utan kör helt stock W10 och W11, förutom att avinstallera de appar som medföljer som man kan avinstallera utan att använda cmd eller liknande.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Låter lovande! Dock avvaktar jag med Windows 11 tills LTSC-versionen är släppt. Testade Windows 11 IoT Enterprise 22H2 tidigare idag och det var extremt mycket bloatware i den utgåvan. Antar att det är Windows 10 22H2 ni jämför med Windows 11? Windows 10 går fortfarande att slimma lång mer än 11:an, men 22H2 är samma "skit" i 10:an som 11:an enligt mig

Själv kör jag bara 1809 eller äldre för att bland annat slippa Microsoft Edge helt.

Ingen aning. Tankade den "vanliga" versionen från microsoft bara. Win11 kanske innehåller mer bloatware än 10, det vet jag ej. Men jag upplever det som mer "slimmat". Eller åtminstone gör det mindre väsen av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Men jag upplever det som mer "slimmat". Eller åtminstone gör det mindre väsen av sig.

Jag gillar verkligen gränssnittet i 11:an. Snyggt och känns långt mer genomarbetat än i 10:an.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozomi:

När ska de fixa att en del av skrivbordet (för mig vänster sida) fryser ibland i ett par sekunder så man inte längre kan interagera med ikoner just där bl.a.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows...

Och även när man drar en fil från en mapp eller desktop till en applikation och den typ fastnar i musen och vill inte släppas in i appen.

Ett exempel på drag & drop problemet som väldigt få verkar uppleva i timestamp