Permalänk
Medlem

...eller om du vill göra det enkelt för dig så borde t.ex VirtualDub2 funka utan bekymmer

Permalänk
Medlem

Jag minns när jag körde Tmpegenc för att deinterlace material. Vilken tid det tog men det blev ganska bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

I OBS längst ner bör du ha en ruta som säger "Source"

1. tryck på pluset "+" längst ned i den

2. tryck på Video Capture Device

3. namnge den vad du vill eller behåll standardnamnet i rutan som dyker upp kolla så rutan "make source visible är aktiv och tryck ok

4. i fönstret som dyker upp borde du i device rullgardinen kunna välja videofångaren och tryck ok.

om du nu trycker på play på kameran med video/ljud kablarna anslutna till capture enheten så borde videon från kasetten synas i preview rutan.

om du kom såhär långt så du får bild i preview kan vi gå vidare med hur du spelar in videon väljer codec, plats videon sparas på osv och väljer var den ska hamna om du inte klurar ut det själv.

Hej igen. Sorry för sen respons. Har haft fullt upp med annat 😅

Jag har nu fått bild i obs och kan spela in MEN.. INGET LJUD! Hittar inte nåt om nån inställning eller så. Nu när jag gogglar runt så märker jag att många frågat samma sak va gäller ljudet 😞

Skulle det funka att sätta en 3.5 mm från kamerans mic till datorn? Eller är det nåt i Windows ljud settings?