Permalänk
Medlem

Tips på alternativ OLED skärm

Halloj! Nyss skickat tillbaka min Asus ROG Swift Oled 27" då HDR läget var bedrövligt även med senaste firmware fick jag de o funka i några dagar tills problemen var tillbaka igen, så jag tröttnade tillslut.

Vill veta hur ni upplever er oled skärm, funkar det eller strular det för er med? Endast intresserad av 27" då jag inte vill ha ultrawide eller en fet 40" som skärm då jag spelar mycket FPS.

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Kan du beskriva vilka problem du upplever med HDR-läget?

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk

Ser att du inte vill ha ultrawide, men jag ville bara flinka in här med att säga att min Odyssey G8 OLED har varit helt fantastisk både med AutoHDR (SDR-spel får sig ett uppsving visuellt) och med full HDR-funktion i vissa titlar. Ännu har jag inte testat Cyberpunk och några av de senaste titlarna men jag vet vad som väntar mig Bilden känns så oerhört klar på något sätt utan att dra några långa metaforer.

Gjorde du kalibreringen i detta galanta program från Microsoft själva? https://devblogs.microsoft.com/directx/the-windows-hdr-calibr...

Vet även att BF2042's HDR-funktion är trasigt sedan några patcher tillbaka (oklart om detta åtgärdats i senaste patch). Tänkte om det var den titeln du testade för då förstår jag varför du tyckte det såg bedrövligt ut

Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kladdkakemuffins:

Ser att du inte vill ha ultrawide, men jag ville bara flinka in här med att säga att min Odyssey G8 OLED har varit helt fantastisk både med AutoHDR (SDR-spel får sig ett uppsving visuellt) och med full HDR-funktion i vissa titlar. Ännu har jag inte testat Cyberpunk och några av de senaste titlarna men jag vet vad som väntar mig Bilden känns så oerhört klar på något sätt utan att dra några långa metaforer.

Gjorde du kalibreringen i detta galanta program från Microsoft själva? https://devblogs.microsoft.com/directx/the-windows-hdr-calibr...

Vet även att BF2042's HDR-funktion är trasigt sedan några patcher tillbaka (oklart om detta åtgärdats i senaste patch). Tänkte om det var den titeln du testade för då förstår jag varför du tyckte det såg bedrövligt ut

Har samma skärm, tycker att vissa spel blir väldigt suddiga när HDR är aktiverat

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4