Permalänk
Medlem

6900 xt problem

Har köpt ett 6900 xt från Tradera som vid belastning efter ett tag antingen artefaktar eller stänger av skärmen ibland resetar den skärmen ibland förblir den svart har ni några råd vad detta kan vara använder ett 750w nätaggregat men kör en i3 10100f med detta så har svårt att tro att strömmen inte räcker till när den endast drar 250w ish.

Har en video på detta men bilden är det som visar detta som jag kan dela.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Har köpt ett 6900 xt från Tradera som vid belastning efter ett tag antingen artefaktar eller stänger av skärmen ibland resetar den skärmen ibland förblir den svart har ni några råd vad detta kan vara använder ett 750w nätaggregat men kör en i3 10100f med detta så har svårt att tro att strömmen inte räcker till när den endast drar 250w ish.

<Uppladdad bildlänk>

Har en video på detta men bilden är det som visar detta som jag kan dela.

Tack på förhand.

Hej,
Har du provat att byta uttag?
Byta ut kabel?
Uppdatera/installera om drivrutiner helt fräscht med DDR osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Har köpt ett 6900 xt från Tradera som vid belastning efter ett tag antingen artefaktar eller stänger av skärmen ibland resetar den skärmen ibland förblir den svart har ni några råd vad detta kan vara använder ett 750w nätaggregat men kör en i3 10100f med detta så har svårt att tro att strömmen inte räcker till när den endast drar 250w ish.

<Uppladdad bildlänk>

Har en video på detta men bilden är det som visar detta som jag kan dela.

Tack på förhand.

Hur varmt blir kortet, mätt/testat det (ser inte om det framgår på din skärmdump)?

Permalänk
Medlem

Vanligt bios & frekvensinställningar?

Testa sänka boost och minnesfrekvenser med afterburner. Samt testa köra den med 100% fläkt, eller ladda ner HWINFO för att kunna se om något på grafikkortet överhettas, inte bara kärnan utan t.ex minnen.

Kan mycket väl vara ett utslitet kort dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Hur varmt blir kortet, mätt/testat det (ser inte om det framgår på din skärmdump)?

65-70c

Skrivet av rwkk:

Vanligt bios & frekvensinställningar?

Testa sänka boost och minnesfrekvenser med afterburner. Samt testa köra den med 100% fläkt, eller ladda ner HWINFO för att kunna se om något på grafikkortet överhettas, inte bara kärnan utan t.ex minnen.

Kan mycket väl vara ett utslitet kort dock

Minnena är på 85-88 c och jag kör standard på allt.