AI-trenden fyller Nvidias kassa – datacenter omsätter 46 miljarder kronor

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Otrolig höjning….

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

P/E 320, håller mig borta. Det är ingen startup vi snackar om.

Jag känner samma, så sålde idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

P/E 320, håller mig borta. Det är ingen startup vi snackar om.

Skrivet av Ernesto:

Jag känner samma, så sålde idag!

På ett sätt håller jag med er, men samtidigt, tror vi att AI är en fluga och Vem är ledande på de kretsar som är bra på detta? Vem kan konkurrera (i dagsläget)?

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

På ett sätt håller jag med er, men samtidigt, tror vi att AI är en fluga och Vem är ledande på de kretsar som är bra på detta? Vem kan konkurrera (i dagsläget)?

Inte just precis nu, men det verkar ju finnas stora incitament att utveckla egna…

https://www.sweclockers.com/nyhet/36202-microsoft-vill-byta-n...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som läste rubriken som om Nvidias datacenter var kasst först? 😅

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Jag sålde mina aktier nu efter uppgång, även om morningstar anser den övervärderad så kan det ju fortsätta uppåt men med min magra investering så kändes det rätt att hoppa av nu.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag sålde mina aktier nu efter uppgång, även om morningstar anser den övervärderad så kan det ju fortsätta uppåt men med min magra investering så kändes det rätt att hoppa av nu.

Vart kan man läsa om sådant att dom anser den övervärderad?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Vart kan man läsa om sådant att dom anser den övervärderad?

Fått flera nya riktkurser på mellan 420-475$ senaste dagarna, Morningstar kom dock med senaste på 300$.

Detta säger ju inte så mycket egentligen. Det kan ju ses som en manipulation av marknaden för egen vinning också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Vart kan man läsa om sådant att dom anser den övervärderad?

Kollade analysen som länkas i avanza-appen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself