Spärrat kort pga Blizzard försöksbetalning på 2 x 1$

Permalänk
Medlem

Spärrat kort pga Blizzard försöksbetalning på 2 x 1$

SEB kontaktade just mig och spärrade mitt kort pga Blizzard försökt dra 1$ 2 ggr.
De gör ju en test dragning för att se om kortet fungerar vid köp men jag har inte haft aktivt WOW eller gjort någon transaktion på över 1 år.

Någon annan drabbad? De hade tydligen gått loss på en herrans massa kort enligt hen på kundtjänst.

(oklart vilket forum denna ska in på, högg en)

Permalänk
Medlem

Någon har försökt göra köp med ditt kort? I så fall var det väl bra att spärra.

Permalänk
Medlem

Därav frågeställningen.
Jag har inte mitt kort utlämnat förutom på extremt stora siter så det kan inte kommit på villovägar.
Antingen testar någon fuling kortet mot blizzard eller så har blizzard tabbat sig deluxe och testar kort som inte ska testas.

Permalänk
Medlem

Du är säker att det var banken som kontaktade dig, det var inte ett försök till phishing?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Därav frågeställningen.
Jag har inte mitt kort utlämnat förutom på extremt stora siter så det kan inte kommit på villovägar.
Antingen testar någon fuling kortet mot blizzard eller så har blizzard tabbat sig deluxe och testar kort som inte ska testas.

Menar du att stora sidor är skyddade mot intrång eller varför kan ditt kort inte vara ute på villovägar?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ja det var SEB spärrservice och de frågar inte om några som helst uppgifter utan blåser bara kortet och skickar ett nytt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Menar du att stora sidor är skyddade mot intrång eller varför kan ditt kort inte vara ute på villovägar?

Om Amazon och andra streamtjänster har läckt kortuppgifter så hade det nog varit rätt allmänt känt.

Vi kan väl hålla oss till ämnet?

Permalänk
Medlem

Uhmm!
Att även stora sidor kan bli hakcade/läcka info är ju extremt inom ämnet.
Heller varför skulle det INTE vara det?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!