Permalänk

stryktålig skärm

Har senaste månaden lyckats slå sönder två skärmar... vad som tenderar att hända är att det går dåligt i ett spel och då kastar jag headsetet på skärmen. Jag tycker skärmar borde hålla för detta, men nej. Vad ska jag ta mig till?! Jag tänker inte sluta kasta.

Permalänk
Medlem

Du får nog helt enkelt skaffa en crt skärm om du prompt måste fortsätta kasta headsetet.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Införskaffa lämplig skyddsskiva i klar plast och sätt framför skärmen?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Börja på en sport som involverar att kasta saker, sluta spela datorspel och sluta slösa pengar genom att ta sönder dyra skärmar.

Permalänk
Medlem

Beställ skyddsglas från din närmsta glasmästare och gör monteringsfästen för skärm/glas och montera framför, eller limma den mot skärmens ytterkant.

Alternativt modda headset med tjockare mjukt material, finns hjälmar till småbarn att köpa, kanske foga en sådan samman med ditt headset.

Två klockrena förslag, det bästa kan vara att sluta spela och börja med kampsport 🥋

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Kontakta vården och begär NPF-utredning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Plexi brorsan, plexi.

Skaffa en skiva plexiglas som du limmar mot skärmens lister. Du kan säkert få en anpassad skiva på hornbach eller bauhaus. Sen kan du slå skärmen med ett baseball trä om du vill.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Bildexpert 📺

Plexiglas framför som är fristående så att den kan tas bort för aktiviteter som inte riskerar att aktivera din inre Mr. Hyde.

Plexi dikt an mot skärmen, fastlimmad etc, hjälper bara delvis. Måste vara rätt tjock plexi för att inte buktas inåt av kraften och ändå skada panelen. Plus att det blir sämre bild med plexi framför så man vill ta bort den när det inte behövs.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Lexan är bättre än plexi.

Fast å andra sidan är han inte intresserad av att ändra sitt beteende så får han stå sitt "kast" så att säga!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless