Värdering av dator inför försäljning

Permalänk
Medlem

Värdering av dator inför försäljning

Är på gång att göra mig av med gamla Bettan och känner inte begagnatmarknaden alls så mottar gärna feedback på relevant utgångspris på Swec / Blocket / Marketplace.

Moderkort: ASRock Z68 EXTREME3

CPU: i5 2500K

Hårddisk 1: 128 GB Samsung 830
Hårddisk 2: 250 GB Samsung 850 Pro

RAM: Corsair Vengance DDR3 1600 MHz 2 x 4 GB

GPU: Nvidia 1060 6GB

PSU: Fractal Design 650W Tesla

Chassi: Fractal Design Arc

DVD-läsare/skrivare: DVD±RW Optiarc7280S Svart 24

Permalänk

Om man uppgraderar till 16 gb ram vilket inte borde kosta särskilt mycket kan man köra nya spel på låga settings med ok prestanda.
Processorn är ju närmast legendarisk för möjligheter att överklocka och hur länge man kunde lira med den.

Hela datorer går också för mindre än komponenter. Men hur som helst hade jag sagt 1500 kr om du vill sälja den snabbt och 3000 kr om du orkar vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Om man uppgraderar till 16 gb ram vilket inte borde kosta särskilt mycket kan man köra nya spel på låga settings med ok prestanda.
Processorn är ju närmast legendarisk för möjligheter att överklocka och hur länge man kunde lira med den.

Hela datorer går också för mindre än komponenter. Men hur som helst hade jag sagt 1500 kr om du vill sälja den snabbt och 3000 kr om du orkar vänta.

Tackar!

Funkade spela WoW, Anno 1800, Civ 6 mfl, men visst, snabbast i världen är den inte men priset är lite lägre än en ny

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Tackar!

Funkade spela WoW, Anno 1800, Civ 6 mfl, men visst, snabbast i världen är den inte men priset är lite lägre än en ny

Det beror också på vilket operativsystem du har. Men man kan säga att det finns gott om spel där 8 gb RAM kommer vara begränsande i den där maskinen och det tak du då slår i gör spelet ospelbart. Du kan gå från hackiga 15 FPS till 60 FPS i vissa spel bara genom att gå från 8 till 16 gb RAM.