Permalänk
Medlem

Dark Mode

Hej,
Jag tror det skulle uppskattas, om det finns en darkmode här på sweclockers. Har själv allt inställt på dark mode på datorn och jag tycker det avslappnar ögonen rejält. Speciellt när man sitter mycket framför datorn (vilket många säkerligen gör).

Har tänkt på detta länge, men nu tänkte jag äntligen dela det här.

MVH Djayy

Permalänk

Denna frångan dyker väl upp några gånger i månaden i och svaret är väl troligen som anligt skulle jag tro att det finns plan för det men det ligger i framtiden nån gång.

Så du får köra hemmasnicrat css script sålänge.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1515628-sweclockers-da...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Denna frångan dyker väl upp några gånger i månaden i och svaret är väl troligen som anligt skulle jag tro att det finns plan för det men det ligger i framtiden nån gång.

Så du får köra hemmasnicrat css script sålänge.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1515628-sweclockers-da...

Tack för svaret. Ska kolla upp det.

Permalänk
Entusiast

Bumpar denna tråd... alla siter man kan kör man dark mode på, sen öppnar man swec och det är ungefär så här det känns

Några planer på detta inom kort?

Permalänk
Medlem

Stylus har Sweclockers Dark som man kan ställa in.

Permalänk
Medlem

Börja med att sänka ljusstyrkan på skärmen. Det är nog grundproblemet för de flesta som skriker efter "dark mode".

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chromatic:

Stylus har Sweclockers Dark som man kan ställa in.

Visst kan man slänga in egen css via stylus, men tänkte att det kanske finns folk som saknar kunskapen och/eller orken.

Skrivet av cyklonen:

Börja med att sänka ljusstyrkan på skärmen. Det är nog grundproblemet för de flesta som skriker efter "dark mode".

Har den på 30 och den känns bra för det mesta jag använder. Problemet är att jag kör dark mode på i stort sett allt och sen när man hoppar in på en ljus sida så blir det en smärre initial chock för ögonen. Säger inte att dark mode är "the way to go", bara att alternativet kunde finnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Visst kan man slänga in egen css via stylus, men tänkte att det kanske finns folk som saknar kunskapen och/eller orken.

Vi har efterfrågat det här i åratal och Swec säger typ att dom jobbar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vi har efterfrågat det här i åratal och Swec säger typ att dom jobbar på det.

Nja, det är nog mer "vi har inte det i planeringen, kanske i framtiden"

Använder Stylus med SweClockers Dark av Soitora

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Testade det här och har nu Dark mode i Microsoft edge
Jag har inte Canary build så får se om det finns buggar.

Microsoft Edge can force dark mode on any website – here's how:
https://www.techradar.com/news/chromium-based-microsoft-edge-...

Dark mode is becoming ubiquitous across mobile and desktop apps, and now the trend is spreading to the web. Growing numbers of websites include the option to either switch to a theme that uses darker tones, or explicitly support dark modes triggered by OS settings – but this is certainly not true of all sites.

To help overcome this, Google very recently introduced an option that allows you to force the use of dark mode all on sites. If you're a user of Microsoft Edge – at least the newer, Chromium-based version of the browser – the same option is available to you.

Here's how to enable dark mode for Google Chrome
You can also to enable dark mode for Instagram
Facebook has a dark mode option too
For the time being, forced dark mode is only available to people running the Canary build – the test version of the browser which is updated on a daily basis. If you don't yet have this version of the web browser, you can download it from the Microsoft Edge Insider website, but it's worth noting that you may find stability problems due to the fact that development is still underway.

You can install the Canary build alongside other web browsers, so there's no need to switch to it on a permanent basis if you don't want to.

Forcing dark mode
With the Canary build of the Chromium-based version of Microsoft Edge installed, it takes just a few steps to force sites to use dark mode. In the address bar, type edge://flags and press 'Enter' to be taken to the experiment settings page. In the search box at the top, type dark mode and you should see an option labelled 'Force dark mode for web contents'.

Click the drop-down menu to the right of this setting and select one of the Enabled options. There are several different implementations of forced dark mode, and you may need to experiment with them to find out which produces the best results for you and the sites you visit.

When you've selected the setting you would like to use, click the 'Restart' button that appears to the lower right hand corner of the Edge window.

Firefox is doing dark mode differently to Chrome, and says it's no passing fad

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Jag använder "Dark Night" på iPhone/iPad. Fungerar perfekt på SweC

Permalänk
Medlem

Fungerar på alla webbsidor:

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Dark Reader. Går inte använda internet utan det tillägget. (Firefox såklart.)

Visa signatur

LOL! Check this out! :)