Konvertera från SEK till USD/EUR på Amazon

Permalänk
Avstängd

Konvertera från SEK till USD/EUR på Amazon

Jag har löst in ett presentkort på Amazon i SEK och skulle köpa en sak men det var på Amazon.com där jag ej finner mina 250 SEK, är det möjligt att konvertera?

Permalänk
Medlem

Presentkort i SEK går endast att använda för att betala med SEK på svenska Amazon. Det är inte möjligt att konvertera till annan valuta.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nu1mlock:

Presentkort i SEK går endast att använda för att betala med SEK på svenska Amazon. Det är inte möjligt att konvertera till annan valuta.

Okay, går det att ta ut pengarna till en eplånbok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

Okay, går det att ta ut pengarna till en eplånbok?

Nej. Presentkort kan aldrig användas för att få ut pengar oavsett butik (finns säkert något enstaka undantag). Har du själv köpt presentkortet direkt från Amazon så kanske du kan förklara läget för supporten och har tur ifall dom går med på att återbetala dig för presentkortet.

Är det köpt i annan affär eller om du har fått det så finns det inget du kan göra förutom att handla på svenska Amazon med beloppet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd

Ja det som stör mig så mkt är att jag hade ett Zuper-Presentkort som går att lösa in på 100-tals försäljare som ett presentkort, hittar en produkt på Amazon.com, löser in på Zupergiftcard och nu kan jag inte välja nåt annat än Amazon.se