Z690 Extreme Glacial - AniMe Matrix/Armoury Crate problem

Permalänk
Medlem

Z690 Extreme Glacial - AniMe Matrix/Armoury Crate problem

Hej,

Uppgraderade i början av veckan till ett Maxmius Extreme Glacial med 12900K är överlag nöjd med prestandan och moderkortet. MEN, tycker som vanligt att mjukvaran för att styra allt på moderkortet är kasst och hänger sig hela tiden.

Moderkortet har nån sån där "AniMe Matrix" tjosan som gör nån liten animering som då fastnar efter ett litet tag. Samma med RGB, nu kör jag förvisso 90% av tiden statiskt med en färg, men man vill ju kunna ändra. Och när jag testade lite mönster osv så hängde det också sig.

Långt ifrån världens viktigaste problem man kan ha i en datorn, men med tanke på vad man betalat för allt tycker man att allt ska fungera som det ska... när jag hade liknande problem med förra datorn/moderkortet var det bara att starta om "LightingService" eller processen för detta så fungerade det igen. Men det hjälper inte nu längre... krävs en full reboot av windows för att det ska fungera igen, till det kraschar...

Någon annan som stött på detta problemet eller vet någon bra fix?
Har så klart testat installera om ett antal gånger, drivrutiner uppdaterade osv osv

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9