Teams, fast flera kan dela skärm samtidigt?

Permalänk
Lego Master

Teams, fast flera kan dela skärm samtidigt?

Det kom som bekant nya åtgärder från FHM idag, som börjar gälla på torsdag 23e dec. Den primära jag tänker på är "Alla bör arbeta hemifrån i den mån som arbetet tillåter."

Så, det kommer bli färre workshops på plats. Jag började fundera på hur man kan göra det effektivare än Teams som vi använder idag, så att flera kan dela tex ett program samtidigt.
Finns det nåt mötessystem som låter flera deltagare dela skärm/program samtidigt och man kan snabbt växla mellan dessa utan att behöva starta och stoppa en ström hela tiden? Teams bryter ju pågående delning ifall nån annan börjar dela i samma möte.

Discord, Zoom, hemlig inställning i Teams..?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Saknar också den funktionen i Teams. Detta löser inte dina problem, men ett tips kan vara att använda Miro eller Mural. Vi använder uteslutande dessa verktyg i våra workshops, vilket hittills fungerar ljusår bättre än Microsoft Whiteboard. Finns gratisvarianter av båda.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk

jag skulle rekommendera Discord. Använder det en del med skoluppgifter och då brukar vi vara flera som delar skärm samtidigt. Bara att klicka på den man vill kolla på för tillfället vilket gör det lätta att byta

Permalänk
Lego Master
Skrivet av cheddar_bob5:

Saknar också den funktionen i Teams. Detta löser inte dina problem, men ett tips kan vara att använda Miro eller Murla. Vi använder uteslutande dessa verktyg i våra workshops, vilket hittills fungerar ljusår bättre än Microsoft Whiteboard. Finns gratisvarianter av båda.

Ja, Miro använder vi redan emellanåt. Men detta handlar mer om att kolla på kod eller liknande.

Skrivet av Dahcniell:

jag skulle rekommendera Discord. Använder det en del med skoluppgifter och då brukar vi vara flera som delar skärm samtidigt. Bara att klicka på den man vill kolla på för tillfället vilket gör det lätta att byta

Det får väl bli att sätta upp en server för detta då antar jag. Tack för bekräftelsen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield