Permalänk

Din bästa LAN-musik?

Kära Sweclockers - Äntligen Fredag!
Varje år brukar jag och några kompisar ses och hålla ett par lite lagom stökiga LAN. Vanligtvis brukar allt gå väl - inga problem med datorer, nätverk, mat, spel, musik osv - allt flyter på förhållandevis skapligt. Detta trots att ingen av oss sitter på high-end-grejer, och vi spelar spel som ofta är 10+ år gamla.

Men - någon gång sommaren -19 gick något på tok. Trots högt inbokat deltagande(16+) blev vi kanske bara fyra pers - vilket är OK. Detta i kombination med en eller två datorer som fick repeterade bluescreens, problem med att få igång Red Alert 2, och annat stök - så hade inte alla humöret på topp.

För att lägga fler hårstrån på kamelen så hittade vi ingen musik som passade, och detta var något som faktiskt drog ner humöret mer än vad man kan tänka sig.
Därför bestämde jag mig för att skapa LAN-listorna; nästan 100 timmar diverse blandade melodier och texter;

Best of LAN - En summering av LAN-listorna
LANwegian - Norsk russmusik (Kan föreslå Russ for nybegynnere ifall du vill acklimatisera dig till musikgenren)
finnLAN - Finsk strandmusik
danLAN - Dansk rødpølsemusik
sveaLAN (Obs ej påbörjad - tar gärna emot förslag på passande låtar)
deutchLAN - Joddel och annat
РоссияLAN - Rysk normalmusik
LANtronic - Elektroniskt, blandat
LANflash - 80-tals vibbar
melLAN - Som LANflash, fast något lugnare
LANshroom - Psykedelisk musik
LANtallic - Hårdrock/Metal (Sorry för avsaknad av AC/DC, Iron Maiden, KISS och andra klassiker - skall göra en sådan lista i framtiden!)
LANtanium - Ett urval från "LANtallic"
screamLAN - Lite mer melodisk powermetal
LANclassics - Klassiker som är bra att ha
LANcore - Mestadels hardstyle
chipLAN - Har försökt skrapa ihop lite retro-sounding musik
LANscore - Filmscore som kanske passar till något episkt slagfält någon gång
swingLAN - 1920/1930-tals musik i nytappning
memeLAN - Spellistan som oftast går på repeat
LANband - Svensk dansbandsmusik

Gällande följande ämnen i spellistorna; Sex, prostution, droger, självbefläckelse, depression, alkohol, politik, krig, våld osv - så har dessa spellistor ingenting med mina åsikter att göra.

Nu har det ju tyvärr inte blivit lika många LAN som jag tänkt mig sedan 2019. En liten renovering, barn på G, jobb och en pandemi kom liksom ivägen. Men jag ville ändå dela med mig av dessa för att uppmuntra till mer LAN och go musik.
Jag vet att min musiksmak verkligen inte faller alla i smaken, men hoppas kunna få igång en diskussion kring detta ämne här på Sweclockers.

Så min fråga är; vilka är dina bästa LAN-låtar/spellistor? Dela gärna med dig!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Basshunter på repeat

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Basshunter på repeat

Glöm inte Caramelldansen.

Permalänk
Lego Master

Massvis med Daft Punk.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ironi

Permalänk
Medlem

Ronald mcdonald - insanity gärna sent på natten med hög volym i hörlurarna så man vaknar upp lite

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2