Red dead redemption 2, PS4 vs PC

Permalänk
Medlem

Red dead redemption 2, PS4 vs PC

Hej,

Som rubriken lyder, vilken version bör man välja. Kör från soffan oavsett, på en 4k OLED tv på 60 HZ. Använder även PS4 kontrollen till min PC. Datorn har spec enl sign. Jag har vanlig PS4, inte pro. Har hört lite negativt om PC versionen. Vad tycker ni?

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har inget negativt att komma med om PC-versionen.

Jag köpte spelet på Xbox oneX så jag fick spela i 4K 30fps, och det ser ju helt sinnessjukt bra ut även på konsol. Jag hade nog inte köpt det till PS4 eftersom du får sitta med 1080p och bedrövliga inställningar.

Ditt 2060 klarar spelet i 1440p med sjyssta inställningar, så jag hade kört på det, helt klart.

Bäst blir det på en OLED med HDR, jag spelade lite nyligen på en Samsung G9 och den har ju inte ens chans mot en ordentlig TV.

Så, PC fast handkontroll, är min röst

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag körde RDR2 på min dator i sign på höga inställningar utan problem och det flöt som det skulle. Ditt kort är i samma klass och ska inte ha några problem att driva spelet.
Jag skulle säga att PC är det bästa alternativet men sen skulle inte jag välja handkontroll men det är en vanesak.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag varva detta spelet på ett 1080ti. Maxxade allt och låg på jämna 60 fps vad jag minns. Sjukt snyggt på PC versionen. Kör på!

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Då är det bestämt, det blir att dra på sig sina chaps, cowboyhatt och lira hemma i soffan i nätbrynja på PC!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

PC naturligtvis

Permalänk
Medlem

Glöm inte att du även kan köra DLSS på PC, vilket nog ger en rejäl boost i skärpa jämfört med den gamla suddiga TAA-implementationen.