Det är Star Trek-dagen idag! 8/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

En liten passus är att jag gillade Babylon 5 trots den "usla" CGI:n, så detta är inte allt.

Samma här, älskar B5. Storyn och karaktärsutvecklingen är sjukt bra. Så du har rätt, CGI:n är verkligen inte allt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

En liten passus är att jag gillade Babylon 5 trots den "usla" CGI:n, så detta är inte allt.

Jag minns att jag som Amiga-nörd på den tiden var stolt över att all CGI i B5 var gjord på Amiga!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Har aldrig sett Star Trek tidigare. Har alltid varit lite nyfiken men inte riktigt vetat vart jag skulle hugga tag i det.

Bestämde mig förra året att öppna Netflix, skriva Star Trek och klicka på en random serie. Det blev TNG. Det blev bra. Såg igenom alltihop, och sedan började på DS9 vilket känns för trögt på något vis... Provade Voyager och fastnaden igen. Tittar igenom hela den nu, så får vi se vad det blir senare!

Har stört mig med, liksom, vad är resten av besättningen till för om det är alla nyckelpersoner som gör... Allt? Men jag förstår det ifrån ett sätt driva berättelsen.

Jahapp, hann se fram till säsong 5 av Voyager. Sedan huxflux så är allt Star Trek relaterat som bortblåst ifrån Netflix.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jahapp, hann se fram till säsong 5 av Voyager. Sedan huxflux så är allt Star Trek relaterat som bortblåst ifrån Netflix.

Va konstigt för startar jag netflix och söker så hittar jag voyager m.fl.

Permalänk
Inaktiv

Allt Star Trek ska väl flyttas till Paramount+ så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jahapp, hann se fram till säsong 5 av Voyager. Sedan huxflux så är allt Star Trek relaterat som bortblåst ifrån Netflix.

Säker att du inte råkat köra VPN eller proxy som får dig se ut som du är i något annat land? Jag hittar alla gamla serier, samtliga säsonger, utan problem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Säker att du inte råkat köra VPN eller proxy som får dig se ut som du är i något annat land? Jag hittar alla gamla serier, samtliga säsonger, utan problem.

Konstigt. Nu är det tillbaka igen. Jag sökte en snabbis igår innan jag postade https://trekmovie.com/2021/08/26/3-star-trek-series-leaving-n...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841