Permalänk
Medlem

Blockerande kort, rfid/nfc

Har mitt SL-kort i plånkan. Försöker blippa men går ej. Tror mina andra kort stör ut. Finns något kort som blockar de andra korten bakom så man kan blippa? Kollade ett rfid-blockerande kort men det stör ut allt inom 400 mm så det borde störa ut SL-kortet också... Eller?

Tänkt på detta i många år men inte orkat göra nåt åt det...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag hade mitt SL-kort i "körkortsfliken" i min plånka. Bara att öppna den och lägga den på läsaren, det fungerade bra.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av xpanterx:

Har mitt SL-kort i plånkan. Försöker blippa men går ej. Tror mina andra kort stör ut. Finns något kort som blockar de andra korten bakom så man kan blippa? Kollade ett rfid-blockerande kort men det stör ut allt inom 400 mm så det borde störa ut SL-kortet också... Eller?

Tänkt på detta i många år men inte orkat göra nåt åt det...

Går att stoppa in aluminiumfolie mellan alla andra korten och ditt SL-kort som du vill ska vara tillgänligt.
Jag kör en Secrid-plånbok och då drar man bara ut det kortet man vill använda och ser till att resten är på plats i hållaren.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har mitt SL-kort i plånkan. Försöker blippa men går ej. Tror mina andra kort stör ut. Finns något kort som blockar de andra korten bakom så man kan blippa? Kollade ett rfid-blockerande kort men det stör ut allt inom 400 mm så det borde störa ut SL-kortet också... Eller?

Tänkt på detta i många år men inte orkat göra nåt åt det...

Ditt bankkort använder samma teknik och kan störa om det ligger för nära. Testa o flytta SL-kortet eller bankkortet lite

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tack för tips!
Att flytta bankkortet och sätta andra icke-aktiva kort mellan har jag testat redan och det funkar ej. Kan funka med nåt så enkelt som aluminiumfolie! Ska testas 👍

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]