Ersättare till Samsung S10, någon som sett några bra deals på Samsungs telefoner?

Permalänk
Medlem

Ersättare till Samsung S10, någon som sett några bra deals på Samsungs telefoner?

Behöver hitta en ersättare till Samsung S10, någon som sett några bra deals på Samsungs telefoner? Hur står sig FE-varianterna av S20 mot S10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Behöver hitta en ersättare till Samsung S10, någon som sett några bra deals på Samsungs telefoner? Hur står sig FE-varianterna av S20 mot S10?

Jag har inte provat FE men har en S20+ via jobbet och tycker att utöver kameran och skärmen är det inte värt en uppgradering. Jag använder fortfarande min S10 och tycker den är kanon, S20+ har jag mest att fota med samt som sjökort i båten 😊
Men du kanske kör lite mer krävande saker än mig eller vill ha nytt fräscht batteri.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag har inte provat FE men har en S20+ via jobbet och tycker att utöver kameran och skärmen är det inte värt en uppgradering. Jag använder fortfarande min S10 och tycker den är kanon, S20+ har jag mest att fota med samt som sjökort i båten 😊
Men du kanske kör lite mer krävande saker än mig eller vill ha nytt fräscht batteri.

Egentligen inga krävande saker mer än foto. Behöver byta pga skärmen gick i sönder på s10 och känns lite trist att bara byta skärm. Därför jag tänker att en FE är "good enough" . Även FE borde väl vara ett snäpp upp från S10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Behöver hitta en ersättare till Samsung S10, någon som sett några bra deals på Samsungs telefoner? Hur står sig FE-varianterna av S20 mot S10?

Om du har tele2 eller känner någon med tele2 kan du köpa S20 FE 4g för 3600. Välj behåll nuvarande abonnemang och sen kan du välja om du vill delbetala telefonen mellan 12-36 månader eller direktbetala den för 3600.

https://www.tele2.se/mobiltelefoni/mobiler/samsung/samsung-ga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Om du har tele2 eller känner någon med tele2 kan du köpa S20 FE 4g för 3600. Välj behåll nuvarande abonnemang och sen kan du välja om du vill delbetala telefonen mellan 12-36 månader eller direktbetala den för 3600.

https://www.tele2.se/mobiltelefoni/mobiler/samsung/samsung-ga...

På pappret låter detta rätt prisvärt! Vet du om de är låsta till Tele2?
Någon erfarenhet av telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

På pappret låter detta rätt prisvärt! Vet du om de är låsta till Tele2?
Någon erfarenhet av telefonen?

Tror ej telefoner får vara låsta till en viss operatör längre. Eller de ska iallafall erbjuda gratis upplåsning.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

På pappret låter detta rätt prisvärt! Vet du om de är låsta till Tele2?
Någon erfarenhet av telefonen?

Här är en ganska bra jämförelse mellan S21, S20+ och S20 FE
https://www.pocket-lint.com/sv-se/telefoner/kopguider/samsung/153929-samsung-galaxy-s20-fe-vs-galaxy-s20-plus

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

På pappret låter detta rätt prisvärt! Vet du om de är låsta till Tele2?
Någon erfarenhet av telefonen?

Vet ej, men det tror jag inte dom är. Hör av dig till Tele2 och fråga. Det är definitivt en prisvärd mobil för det priset i alla fall. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

På pappret låter detta rätt prisvärt! Vet du om de är låsta till Tele2?
Någon erfarenhet av telefonen?

Inga telefoner är låsta längre vad jag vet. Det var många år sedan operatörer slutade med det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Inga telefoner är låsta längre vad jag vet. Det var många år sedan operatörer slutade med det.

Är väl bara 3 som sysslat med det på senare tid, men vet inte om dom heller kör det längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Om du har tele2 eller känner någon med tele2 kan du köpa S20 FE 4g för 3600. Välj behåll nuvarande abonnemang och sen kan du välja om du vill delbetala telefonen mellan 12-36 månader eller direktbetala den för 3600.

https://www.tele2.se/mobiltelefoni/mobiler/samsung/samsung-ga...

Tusen tack för detta tips! Min syster är i behov av en ny telefon då hennes S7:a sjunger på sista versen. Hoppas hon blir nöjd med S20:an!

Permalänk
Medlem

Då är väl Comviqs pris MYCKET bättre.
Där får du S21 + för en billigare peng.

Tele2 - S20 FE 4G 299:- / mån + 3 GB surf i 36 Månader

Comviq S21+ 5G 395:- / mån + 8 GB surf i 24 Månader

Samsung Galaxy S21+ 5G 128 GB Phantom Black (220 kr/mån i 24 mån)
Fastpris med 8 GB surf (175 kr/mån, i 24 mån)
Spara surfen du inte använt vid slutet av månaden.
Minsta totalpris
9480 kr för mobil och abonnemang

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Då är väl Comviqs pris MYCKET bättre.
Där får du S21 + för en billigare peng.

Tele2 - S20 FE 4G 299:- / mån + 3 GB surf i 36 Månader

Comviq S21+ 5G 395:- / mån + 8 GB surf i 24 Månader

Samsung Galaxy S21+ 5G 128 GB Phantom Black (220 kr/mån i 24 mån)
Fastpris med 8 GB surf (175 kr/mån, i 24 mån)
Spara surfen du inte använt vid slutet av månaden.
Minsta totalpris
9480 kr för mobil och abonnemang

Det går ju dock bort om man använder mycket surf (mer än 100GB / mån).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det går ju dock bort om man använder mycket surf (mer än 100GB / mån).

Fast du får räkna på också att du betalar för mobilen hos tele2 i 36 Månader.
Comviq är bara 24 månader.

Du har ju endast inkl 3 GB hos Tele2, men 8 GB hos Comviq.

Sen får du även 100GB att spara hos Comviq.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Fast du får räkna på också att du betalar för mobilen hos tele2 i 36 Månader.
Comviq är bara 24 månader.

Du har ju endast inkl 3 GB hos Tele2, men 8 GB hos Comviq.

Sen får du även 100GB att spara hos Comviq.

Tror dock ursprunget var att köpa telefonen helt utan abonnemang. Då personen skrev ”känner någon med tele2”.
Så att kunna köpa telefonen rent för 3600 kr helt utan bindningstid eller ett abonnemang man inte vill ha, är ur alla aspekter en bättre deal.
Om du förstås inte samtidigt letar ett abonnemang 👌🏻

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Om du har tele2 eller känner någon med tele2 kan du köpa S20 FE 4g för 3600. Välj behåll nuvarande abonnemang och sen kan du välja om du vill delbetala telefonen mellan 12-36 månader eller direktbetala den för 3600.

https://www.tele2.se/mobiltelefoni/mobiler/samsung/samsung-ga...

Svårare än jag trodde att hitta någon med Tele2. Vet ni om det räcker att skaffa något kontantkort hos dem och sedan utnyttja erbjudandet?

Eller kanske det finns någon forummedlem med Tele2 som vill tjäna en peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Svårare än jag trodde att hitta någon med Tele2. Vet ni om det räcker att skaffa något kontantkort hos dem och sedan utnyttja erbjudandet?

Eller kanske det finns någon forummedlem med Tele2 som vill tjäna en peng

Verkar inte finnas längre, får bara 404 fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Svårare än jag trodde att hitta någon med Tele2. Vet ni om det räcker att skaffa något kontantkort hos dem och sedan utnyttja erbjudandet?

Eller kanske det finns någon forummedlem med Tele2 som vill tjäna en peng

Ska vara så att de inte har någon bindningstid utan bara en avbetalning på mobilen (om man inte betalar direkt). Abonnemanget ska alltså kunna sägas upp direkt och bara betalas en månad (om ens det). Har inte testat det själv i praktiken dock

Permalänk
Hedersmedlem

@FreddyL

Sidospår flyttad till egen tråd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nu när Tele2s deal är över och man missade det, någon som sett något prisvärt alternativ? S20 FE verkar ligga på 5999:- hos de flesta, CDON.SE lite lägre.

Såg att Samsung kör något event i Augusti, brukar det leda till prisdropp?