Permalänk

LG Nano 38" 3840x1600

Hej,

Något av en ovanlig annons...
Jag har en LG skärm som jag varit duktigt nöjd med förutom en liten detalj, jag byter ofta mellan privat och jobbet på min skärm då jag använder samma tangentbord, mus, skärm, högtalare osv.
LG har tydligen (efter lite googlande) ett känt problem med just den här modellen (kan säkerligen finnas andra drabbade också) med att den ibland kräver en omstart för att källbytet mellan HDMI och Displayport skall fungera.
Jag har tröttnat helt enkelt på att dra i och ur strömpluggen varje gång skärmen varit i viloläge och Inet lyckas inte replikera problemet vilket gör en ev. retur/fix omöjlig.
Jag lägger därför upp den här i hopp om att någon som letar efter en riktigt stor och faktiskt det löjliga men för mig stora problemet till trots, skärm som lämpar sig för både jobb och spel!
Skärmen är inköpt på Inet 2020-08-29
https://www.inet.se/produkt/2215353/lg-38-ultragear-38gl950g-...

Digitalt kvitto, kartong allt finns kvar, stället är oanvänt då den suttit monterad på gasarm sedan jag fick den.

kommer inte släppa den för lägre än 60% av nyvärdet när den inhandlades (kostade 17 990:- enl. kvitto).
Skärmen är stor och klumpig så ev. frakt osv. betalas isf. hela summan (skärm + frakt) i förskott annars kommer det inte hända.
skärmen finns i Nacka strx utanför Stockholm.
Finns annonsen kvar finns skärmen kvar, jag säljer till vem jag vill osv.

Edit: Fick en fråga om fläktljudet som tagits upp i diverse forum, jag kan ärligt säga att det finns inget och ev. köpare är mer än välkommen att komma och testa/lyssna själv såklart!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

"Jag har tröttnat helt enkelt på att dra i och ur strömpluggen varje gång skärmen varit i viloläge och Inet lyckas inte replikera problemet vilket gör en ev. retur/fix omöjlig."

Jag stoppar dig absolut inte från att sälja, men du testade väl en fjärrbrytare eller? 150 kronor gör det problemet till ett knapptryck istället för att sitta och slita i kabeln tänker jag.
https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/fjarrstrombryta...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Kan också rekommendera att köra RDP från egna datorn till jobbdatorn
Kör så nu när man jobbar hemifrån, jobbdatorn (laptop) i klädkammaren där den kan brumma bäst den vill utan att störa, och sen rdp från egna datorn till den

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Fungerar säkerligen, ser inte tiden det tar att "strömcykla" skärmen som problemet utan att det faktiskt behövs (ibland).

Permalänk
Medlem

9000kr och jag hämtar den.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Skrivet av John Deo:

9000kr och jag hämtar den.

kommer inte hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZenZombie117:

kommer inte hända.

Det är vad jag är beredd på att ge för en 38" när snart 42" oled kommer. Sorry

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

9000kr och jag hämtar den.

Skrivet av ZenZombie117:

kommer inte hända.

9000kr är 60% av nypris, när den var som biligast enligt prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5083511
(14954*0,6=8972,4)

Sen vad du gav för den är ju inte helt relevant

Trevlig skärm iallafall, Hoppas du får den såld!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZenZombie117:

Hej,

Något av en ovanlig annons...
Jag har en LG skärm som jag varit duktigt nöjd med förutom en liten detalj, jag byter ofta mellan privat och jobbet på min skärm då jag använder samma tangentbord, mus, skärm, högtalare osv.
LG har tydligen (efter lite googlande) ett känt problem med just den här modellen (kan säkerligen finnas andra drabbade också) med att den ibland kräver en omstart för att källbytet mellan HDMI och Displayport skall fungera.
Jag har tröttnat helt enkelt på att dra i och ur strömpluggen varje gång skärmen varit i viloläge och Inet lyckas inte replikera problemet vilket gör en ev. retur/fix omöjlig.
Jag lägger därför upp den här i hopp om att någon som letar efter en riktigt stor och faktiskt det löjliga men för mig stora problemet till trots, skärm som lämpar sig för både jobb och spel!
Skärmen är inköpt på Inet 2020-08-29
https://www.inet.se/produkt/2215353/lg-38-ultragear-38gl950g-...

Digitalt kvitto, kartong allt finns kvar, stället är oanvänt då den suttit monterad på gasarm sedan jag fick den.

kommer inte släppa den för lägre än 60% av nyvärdet när den inhandlades (kostade 17 990:- enl. kvitto).
Skärmen är stor och klumpig så ev. frakt osv. betalas isf. hela summan (skärm + frakt) i förskott annars kommer det inte hända.
skärmen finns i Nacka strx utanför Stockholm.
Finns annonsen kvar finns skärmen kvar, jag säljer till vem jag vill osv.

Edit: Fick en fråga om fläktljudet som tagits upp i diverse forum, jag kan ärligt säga att det finns inget och ev. köpare är mer än välkommen att komma och testa/lyssna själv såklart!

Läs hela annonsen här

Jag antar att både HDMI- och Displayportkabeln är inkopplade i datorn samtidigt när detta problem uppstår?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Brekker:

Jag antar att både HDMI- och Displayportkabeln är inkopplade i datorn samtidigt när detta problem uppstår?

korrekt.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är intresserad, vill uppgradera från 34” till 38”. Är du intresserad av byten? Isåfall sitter jag på en ASUS ProArt PA34VC, har 100Hz, 10 bit, HDR, factory kalibrerad mm. Den är inköpt i April 2019, i fint skick såklart. Troligen en slant emellan då denna kostar 13 300 kr och din ca 15000 kr, men främst pga inköpsdatum. Bor också i Stockholm bara 30 min från dig.

Visa signatur

CPU: 3700X @ Stock | GPU: 3070 Gainward Phoenix | MB: B450 Tomahawk Max | RAM: 32 GB Vengeance 3600 MHz CL18 | Skärm: Asus PA34VC

Permalänk
Medlem

Mitt bud kvarstår om du ångrar dig.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.