Söker det mesta till en "budgetgamingburk"

Permalänk

Söker det mesta till en "budgetgamingburk"

Lyckats komma över ett chassi och grafikkort (2 bättre beggade gamla stackare som ska köras i SLI (två fläskiga 1070's) så behöver då...

  • Moderkort (med tillräckligt med plats för två kort)

  • processor (hänger lite på moderkortet...)

  • Ram (hänger lite på moderkortet...)

  • HDD (något kring 120 GB SSD ish borde räcka men mekaniska diskar går säkert också)

  • Nätagg (osäker här men borde räcka med 650/700w)

Sitter du på något av ovan eller kanske rubbet och håller till i Stockholmsområdet (bor själv i Nacka så ju närmre desto bättre).
PMA med pris och vad du har så ska jag nog få ihop en hyffsat burk till lillgrabben!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du lär får mer prestanda om du säljer två 1070's i begagnat skick och använder pengarna för att köpa t.ex ett 2070. Men det kanske inte orkas. SLI är knappt värt att använda numera då varken spel eller drivers optimeras för det längre.

Permalänk

håller helt med, har dock 2 söner varav den ena får en uppgradering nu så kan son 2 få ett av grafikkorten senare när det blir dags för ännu en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZenZombie117:

håller helt med, har dock 2 söner varav den ena får en uppgradering nu så kan son 2 få ett av grafikkorten senare när det blir dags för ännu en dator

Perfekt, låter som en bra plan!

Permalänk
Medlem

Jag har en komplett dator, inkl skärm, mus och tangentbord om du behöver du detta också. Win10 medföljer också.

Det är ett Z77-moderkort med en 3770K, 16GB ram, 256+1000GB SSD (Samsung 840 och 850). Hör av dig om det låter intressant så kan du få full spec och fler bilder

Permalänk

Uppdaterar här:

Har hittat allt utom HDD i nuläget och den tänkte jag plocka en från nätet, verkar finnas till inte alltför höga priser.

Tack alla för delarna och engegemanget!

//J