Skärmarna slockarn och efter en stund så ger även datorn upp

Permalänk
Medlem

Skärmarna slockarn och efter en stund så ger även datorn upp

Idag har min dator haft ett par mysko fel för sig..
allt har funkat bra suttit och spelat, men 3 gånger när jag slagit av spelet så har skärmarna blivit svarta, har jag suttit i discord så har jag kunnat fortsätta prata med dom i några sekunder innan även den kontakten försvunnit..
Spelen jag spelat har varit olika, och senast så startade jag Rocket League, alt tab ut i steam då frös det....

Har kollat om jag har några virus eller dyl men inget att rapportera där.
Var skall jag börja leta?
Vet inte med mig att jag gjort några uppdateringar eller så.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Har nu utvärdet detta lite mer.
Har provat att installera om Geforce Drivrutinerna (de senaste)
Startar jag upp ett spel så funkar det å spela så länge jag vill, men sen så fort jag avslutar det eller alt+tab ut ur spelet så låser sig datorn och skärmarna blir vita/svarta eller rosa... ??

Har haft aktivitetshanteraren öppen och testat men det ser inte ut som nått konstigt där heller..
Nu provade jag spela i 1 min sen avslutade jag spelet och då blev det samma, enda sättet då är att hålla in strömknappen så datorn startar om..
Så länge jag inte startar ett spel så funkar datorn som den ska..

Nån som har ett tips vad jag kan prova?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC